پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر گفت: با پیگیری‌های قضایی کارشناسان حقوقی اداره کل و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدی‌شهر از سال ۶۳، موقوفه محمد زمان خان شهمیرزاد معروف به باغ شیخین به وقفیت بازگشت.

حجت‌الاسلام مهدی جلمبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: این باغ موقوفه به متراژ حدود ۴ هزار متر و ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در بهترین نقطه شهر شهمیرزاد واقع است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: متأسفانه براثر زیاده‌خواهی عده‌ای سودجو این موقوفه قبل از پیروزی انقلاب از وقفیت خارج شده بود.

وی افزود: از آنجائی که قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات مورد تعرض قرار گرفته بودند و از وقفیت خارج شده بودند، حضرت امام فتوایی مبنی بر آنکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شوند، صادر فرمودند.

حجت‌الاسلام جلمبادانی خاطرنشان کرد: پس‌ازاینکه همکاران ما در آن زمان متوجه تعرض به موقوفه شدند پیگیری‌های حقوقی جهت برگشت این ملک به وقفیت را آغاز کردند.

وی گفت: در طول این مدت پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و بالاخره دادگاه بدوی به استناد ماده‌واحده قانون ابطال اسناد و فروش رقبات آب و اراضی موقوفه مصوب ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۷۱ حکم به برگشت ملک به وقفیت و ابطال مالکیت ۱۳ نفر از متصرفین را صادر کرد و رای صادره در دادگاه بدوی، پس از طی مراحل قانونی در دادگاه تجدید نظر استان سمنان نیز قطعی شد.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض به این املاک یکی از اولویت‌ها و رئوس فعالیت‌های ما در اوقاف و امور خیریه مهدی‌شهر است و به‌عنوان امانت‌دار واقفین با قاطعیت با متجاوزین به حقوق موقوفات برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha