چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست رسانه ای مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس از برگزاری بزرگداشت شهدای روحانی در استان فارس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری بزرگداشت شهدای روحانی، اظهار داشت: باید از افرادی که برگزاری بزرگداشت کنگره شهدای روحانی را کلید زدند تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدای روحانیت جزو شهدای بی نام و نشانی هستند که معمولاً به عنوان نیروی‌های داوطلب و بسیجی اعزام به جبهه شدند، اضافه کرد: شهدای روحانی علاوه بر ایجاد فضای آرمانی معنوی، شهادت طلبی و  ترویج آموزه‌های دینی در جبهه‌ها، خود نیز در خط مقدم از خاک و دین خود دفاع می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، عنوان کرد: حضور روحانیت در دفاع مقدس حضور دو منظوره بود که هم شارژ کننده اعتقادی، معنوی و معرفتی رزمنده‌ها بود و هم خود آنان نیز مانند رزمنده‌ها سینه خود را در مقابل دشمن سپر می‌کردند.

وی با بیان اینکه قشر روحانیت بالاترین سهم افشار جامعه را در شهدا دارا است، خاطرنشان کرد: این مطلب نشان می‌دهد که روحانیت شیعه در دفاع از کشور سهم بسزایی داشته است، به همین دلیل مناسب است که کنگره‌ای با عنوان شهدای روحانیت در کشور شکل بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر اینکه استان فارس نیز شهدای روحانی بزرگی را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است، مطرح کرد: شهدای روحانی استان فارس ستارگانی هستند که در آسمان عرصه ایثار، شهادت و جهاد کشور می‌درخشند.

وی در ادامه افزود: شهدای روحانی نه تنها در دفاع مقدس بلکه پس از دفاع مقدس نیز در عرصه‌های تبلیغی جان خود را تقدیم ترویج شعائر مکتب اهل بیت(ع) کردند.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی با بیان اینکه در چند سال اخیر با توجه عدم وجود سیستم اعزام رسمی مبلغین، طلاب و روحانیون برای دفاع از حرم، گفت: با این وجود بر اساس ضرورت‌ها طلاب و روحانیون گسترده ای به عراق و سوریه اعزام شدند که تعدادی قابل توجهی از آنها نیز شهید شدند.

وی افزود: همچنین ۷۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون به عنوان نیروی‌های ذخیره مدافع حرم ثبت نام کرده بودند اما اجازه اعزام به آنان داده نشد که اگر اینگونه می‌شد طلاب حضور پررنگ‌تری در عرصه دفاع از حرم داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، در خصوص جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن بیان کرد: اکنون نیز در عرصه جنگ نرم روحانیت به عنوان پیشتاز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفای نقش می‌کند، با توجه به کمبود امکاناتی که دارد اما از حداقل‌ها استفاده می‌کند که بتواند ندای حقیقت اسلام و عدالت را به گوش جهانیان برساند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha