چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۳۱ مسجد در شهر جنگ زده ماراوی بازسازی می‌شوند

 حوزه/ نماینده رئیس جمهور فیلیپین در بازدید اخیر از شهر جنگ زده ماراوی نسبت به بازسازی ۳۱ مسجد تخریب شده در این شهر، به رهبران قبایل تعهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mb، ادواردو دل روساریو، دبیرکل اسکان و توسعه شهری فیلیپین در بازدید اخیر از شهر جنگ زده ماراوی، مرکز استان لاتائو جنوبی در جزیره میندانائو در این کشور، ضمن تاکید بر اینکه  از رئیس جمهور دستور گرفته اعلام کرد که دولت ۳۱ مسجد تخریب شده در این منطقه را بازسازی خواهد کرد.

وی گفت: این دستور رئیس جمهور رودریگو دوترته است و این کار انجام خواهد شد.

روساریو که با سرپرستان قبیله‌های شهر ماراوی که سرپرستی دو تا از بزرگترین مساجد این شهر یعنی مسجد دانسالان باتو علی و مسجد اعظم را به عهده دارند ملاقاتی داشت در این باره افزود: در حال حاضر اطلاعاتی در اختیار داریم که کدامیک از این مساجد نیاز به بازسازی کامل و کدام مساجد نیاز به مقاوم سازی و تعمیر دارند.

سلطان ناصر سامپاکو ، رئیس اتحادیه سلطانیت ماراوی متشکل از ۲۳ قبیله که به عنوان مسئولان مسجد دنسالان باتو علی فعالیت می‌کنند ، پیش از این با دولت برای بازسازی اماکن مذهبی تخریب شده در این شهر جنگ زده موافقت کرده بود و این سازمان قرار بود هزینه بازسازی را اختصاص دهد.

براساس ارزیابی‌های مهندسین دولتی، مسجد دانسالان باتو علی در حال حاضر از نظر ساختاری «ناامن» تلقی می‌شود ، بنابراین نیاز به تخریب ساختار اصلی و ساخت مسجدی جدید و مدرن دارد. از طرف دیگر ، مسجد جامع با مقاوم‌سازی گسترده و تعمیرات قابل احیا است.

هر دو مکان مذهبی اسلامی در اثر محاصره پنج ماهه‌ای که در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان تروریستی موته با الهام از داعش انجام شده بود صدمه دیده‌اند.

به غیر از این دو مسجد ، چهار مسجد دیگر در  اولویت‌های مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha