جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تربیت

حوزه/ روانشناس و استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تربیت معنوی، گفت: شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی و باثبات، مهم‌ترین مسئله در تربیت معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مهدیه مهدویان در نشست علمی با موضوع تربیت معنوی کودکان که به همت موسسه خاتم و به‌صورت اینترنتی برگزار شد،اظهار داشت: بعضی از یادگیری‌ها  مانند زبان‌آموزی غیرمستقیم است.

وی ادامه داد: در تربیت معنوی حوزه‌های مختلفی دخیل هستند که یکی از آن‌ها حوزه تربیتی به‌عنوان تعلیم و تربیت کودکان است.

مهدویان ابراز داشت: اگر ما ایمان به خداپرستی را در کودک تقویت کنیم درواقع پایگاه اصلی فطریات را می‌توانیم در بچه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: آغاز حس مذهب از دوسالگی است یعنی بازخورد یادگیری از این سن نشان داده می‌شود.

این روانشناس و مدرس دانشگاه تصریح کرد: فطرت یک تربیت است به‌طوری‌که همه انسان‌ها یک فطرت خداجو دارند  علاوه بر این ما در بخشی از تربیت معنوی خداجویانه رفتار می‌کنیم  یعنی با فطرت خداجو رفتار می‌کنیم و به‌نوعی بچه را با ایمان تربیت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر کودک را با اختصاص‌هایی که برای یک انسان هست مثل فردی دلسوز ،انسان‌دوست و در واقع با صفات برتر و باارزش پرورش می‌دهیم .

مهدویان تصریح کرد: شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی و باثبات، مهم‌ترین مسئله در تربیت معنوی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: یکی از هویت‌هایی که در دوران کودکی با بچه با او روبرو می‌شود تفاوت او در پسر و دختر بودن هست و اینکه شخصیت خودش را بشناسد.

مهدویان ادامه داد: در تربیت معنوی باید به فطرت ، ذات ، بایدها و اصلیت‌های کودکان  رجوع کنیم و آن‌ها را بررسی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha