سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست نماز در یزد

حوزه/امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت مسئله نماز در جامعه اسلامی گفت: اگر خدایی ناکرده سازمان از بودجه امور دینی بکاهد و به امور دیگر مثل کارخانه یا پروژه های دیگر اختصاص بدهید و آن ها را در اولویت قرار دهد، در امور حکومتی چند برابرش خرج می شود مثلا سیل یا زلزله بیاید و برای کشور متحمل هزینه های گزاف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد، اظهار داشت: نیازمند حرکات بیشتری و پیگیری بیشتر در مسائل مربوط به نماز هستیم، چرا که شیطان عمل قرار گرفتن انسان در این مسیر را دوست ندارد و کار را به فراموشی می سپارد.

وی با اشاره به اهمیت بحث نماز در جامعه اسلامی افزود: همه باید در ارتباط با نماز تذکر بدهیم که کارها به نحو احسن و با جدیت انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: از تولید نرم افزارهای مناسب برای ترویج و تشویق به نمازخوانی می توان بهره برد.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ترویج نمازخوانی با کمک آموزش و پرورش و در جلسات اولیاء و مربیان مدارس باید انجام شود، زیرا اکثر والدین در جلسه حضور دارند، در این جلسات تذکر دادن به نماز برای والدین در قالب یک برنانه ریزی درست و سخنرانی خوب موثر است.

وی بیان کرد: وقتی اهمیت مسئله نماز برای والدین آشکار شود سبب اهتمام والدین به نماز، تربیت فرزندان صالح و هدایت دانش آموزان در نماز می شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای امر دین و ترویج نماز را تأمین کند، گفت: در احادیث آمده اگر کسی چیزی را از دین کم بگذارد برای خاطر دنیا و مادیات، خداوند کاری می کنند که چند برابرش را خرج کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر خدایی ناکرده سازمان از بودجه امور دینی بکاهد و به امور دیگر مثل کارخانه یا پروژه های دیگر اختصاص بدهید و آن ها را در اولویت قرار دهد، در امور حکومتی چند برابرش خرج می شود مثلا سیل یا زلزله بیاید و برای کشور متحمل هزینه های گزاف می شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha