پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه مرند

حوزه/ امام جمعه مرند با بیان این که نماز جمعه در دوران دفاع مقدس، بلندگو و اعلام جنگ علیه دشمنان بود، گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین به طور شفاف برای مردم بیان شود، اگر ارتباط کشورهای ایران، هند، چین و روسیه در مسیر درستی قرار بگیرد می‌تواند در مقابله با تحریم‌های دشمن مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد، گفت: نماز جمعه یک نماز سیاسی عبادی است که ۵ مردادماه اولین نمازجمعه در انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: نماز جمعه وحدت آفرین برای امت اسلامی و وحشت آفرین برای دشمنان است، اولین نماز جمعه پیامبر(ص) بعد از ورود به مدینه اقامه شد و سوره‌ای به نام جمعه نازل شده است.

امام جمعه مرند تأکید کرد: نماز جمعه در دوران دفاع مقدس، بلندگو و اعلام جنگ علیه دشمنان بود، نمازجمعه پایگاه حساس اجتماعی، سیاسی و دینی است.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اینکه حدود ۹۵۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود، تصریح کرد: نمازجمعه دارای فضائل بسیاری است و نمازجمعه در قیامت نیز دارای تأثیرات فراونی است.

وی در بخش دیگری از سخنانان خود با اشاره به وضعیت کشورها در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: کشورها و دولت‌های قدرتمند در ایام کرونا، درگیر شده‌اند و بسیاری از آنها در مقابله با کرونا ناتوان هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند افزود: مدافعان سلامت در کشور ما بسیار زحمت کشیدند و خبرنگاران و رسانه‌ها نیز در فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی تلاش کردند.

حجت الاسلام نعمت زاده عنوان کرد: رزمایش کمک مؤمنانه یک همایش ملی بود و مردم نجیب و با ایمان ایران در این رزمایش، آبرومندانه و با سربلندی حضور مؤثری داشتند.

وی گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با عنوان «نهضت تعاون و احسان» به مناسبت عید غدیر و قربان همزمان با سراسر کشور در شهرستان مرند اجرا می‌شود.

امام جمعه مرند ادامه داد: نذورات مردم در قالب نهضت تعاون و احسان، به سمت افراد نیازمند و آبرومند هدایت خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه با اشاره به تهدیدهای دشمن، گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین به طور شفاف برای مردم بیان شود، اگر ارتباط کشورهای ایران، هند، چین و روسیه در مسیر درستی قرار بگیرد می‌تواند در مقابله با تحریم‌های دشمن مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: بزرگ کردن شکاف به ضرر کشور است، اما رسانه‌ها باید با مطالبه و شفافیت، از مسئولان مطالبه کنند حتی اگر برخی از مسئولین هم نتابند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: باید با وحدت و صمیمت در کنار مطرح کردن مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها، علم عدالت خواهی را سربلند نگه داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha