جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر گفت: مؤمنان نماز جمعه را حائز اهمیت بدانند، جدای از آنکه این نماز ثواب یک حج را دارد، سبک شمردن نماز جمعه باعث به سرانجام نرسیدن امور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت پنج مرداد سالروز آغاز نماز جمعه، اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه با پیوند آسمانی حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان(ع) آغاز می شود و مناسبت‌های مهمی در این ماه اتفاق می افتد که افضل آنها عید بزرگ ولایت است.

امام جمعه خمینی شهر گفت: پنجم مرداد ۱۳۵۸ به حکم امام خمینی(ره)، اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد و این متروک واجب از انزوا بیرون آمد.

وی تاکید کرد: از اهمیت این امر همین بس که در قرآن کریم ‌یک سوره به نام جمعه نازل شده و در آن ذکر شده که به سوی نماز جمعه بشتابید که در هیچ واجبی چنین امری بیان نشده و توصیه شده است خرید و فروش و هر عملی که شما را از نماز جمعه باز می دارد رها کنید.

حجت الاسلام موسوی توصیه کرد: مؤمنان نماز جمعه را حائز اهمیت بدانند، جدای از آنکه این نماز ثواب یک حج را دارد، سبک شمردن نماز جمعه باعث به سرانجام نرسیدن امور می شود.

وی، نماز جمعه را از نظر فقهی مورد بررسی قرار داد و افزود: نماز جمعه واجب عینی تعیینی است و نمازی است که شارع مقدس بدلی برای آن قرار نداده است.

امام جمعه خمینی شهر از شهید آیت الله اشرفی اصفهانی که پنجمین شهید محراب است یاد و در پایان خاطرنشان کرد: شهدای محراب جان خود را در راه اعتلای اسلام حقیقی  فدا کردند و امید است که ما نیز مشمول رحمت الهی شویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha