پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بالصور/ إقامة ندوة تخصصية لمديري أقسام التهذيب للمدارس العلمية في محافظة أصفهان

حوزه/ حجت الاسلام حسینی، تهذیب و اخلاق را ستون فقرات حوزه خواند و گفت: طلبه ای که تهذیب را به حاشیه ببرد و تنها در مباحث علمی خود را تقویت کند، هرگز نمی تواند در آینده برای جامعه اسلامی مفید باشد.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان اظهار نمود: خوشبختانه طلاب و حوزویان همیشه پیش قراول کمک و حضور در عرصه های خدمت رسانی به مردم بوده و هستند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران با اشاره به حضور جهادی و بی منت طلاب در رزمایش کمک مومنانه، ادامه داد: کمک به حفظ سلامت مردم و خدمت به بیماران کرونایی یکی دیگر از عرصه های فعالیت جهادی طلاب بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تهذیب و اخلاق را ستون فقرات حوزه خواند و اظهار کرد: حوزه های علمیه همیشه موضوع تهذیب را نصب العین خود قرار داده اند، از این رو همواره به طلاب تاکید می کنیم که در کنار علم آموزی و فراگیری علوم دینی، مسئله اخلاقیات را نیز مدنظر داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران تصریح کرد: طلبه ای که تهذیب را به حاشیه ببرد و تنها در مباحث علمی خود را تقویت کند، هرگز نمی تواند در آینده برای جامعه اسلامی مفید باشد.

وی یادآور شد: عالم بدون تعهد همانند سربازی است که اسلحه در دست دارد، ولی هیچ تعهدی به همرزمانش ندارد، لذا علم بدون اخلاقیات نه تنها مفید نیست، بلکه یک خطر بالقوه برای جامعه انسانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha