سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سایبان مهر

حوزه/ مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر گفت: مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر با رویکرد ارائه الگوی اسلامی ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده فعالیت دارد.

نرجس اسکندریان، مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در همدان  اظهار کرد: مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر در سال ۱۳۹۶ زیر نظر بنیاد ملی خانواده که تشکلی مستقل است، مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کرد.

وی ادامه داد: این مرکز بر پایه مبانی اسلام در زمینه خانواده با رویکرد ارائه الگوی اسلامی ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده، افزایش نرخ ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان، کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق و ایجاد باور نقش مبنایی خانواده در تمامی فعالیت‌های فرهنگی تأسیس شده است.

اسکندریان با بیان اینکه آموزش، مشاوره، خدمات تسهیلات ازدواج و گفتمان‌سازی در حوزه خانواده  محور فعالیت‌های سایبان مهر است، عنوان کرد: ما برای ۴گروه مخاطب مجردین در شرف ازدواج، عقدی‌ها، متأهلین و والدین برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بر حسب نوع نیاز مخاطب، خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: مشاورین مرکز روان‌شناسان مجرب دارای مجوز از بهزیستی و نظام روان‌شناسی هستند که دارای رویکرد اسلامی نیز هستند و با هزینه بسیار پایین‌تر از مراکز آزاد است.

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر ابراز کرد:  کارگاه‌های آموزشی پیش و پس از ازدواج برای ۴ مخاطب مذکور برگزار می‌شود و در زمینه گفتمان‌سازی همایش‌ها متعددی برگزار شده است به‌طوریکه قبل از شیوع ویروس کرونا هر یک ماه در میان دکتر فرهنگ و دکتر حبشی جهت برگزاری همایش با موضوعات مهارت‌های زندگی و مدیریت روابط زوجین دعوت می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه خدمات تسهیل ازدواج در زمینه انعقاد قرارداد با برخی فروشگاه‌ها جهت خرید جهیزیه با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود، گفت: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به زوجین از دیگر خدمات قبل ازدواج است که مرکز ارائه می‌دهد اما متأسفانه به دلیل عدم ثبات قیمت کالا در بازار در ماه‌های اخیر، امکان خدمات در زمینه خرید جهیزیه وجود ندارد.

اسکندریان خاطرنشان کرد: محور کار "سایبان مهر" آموزش است که افراد قبل از ازدواج مهارت‌های لازم جهت انتخاب صحیح را دریافت کنند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه تحکیم خانواده برای زوجین بسیار مهم است چراکه که گاهی به دلیل عدم آگاهی و کسب مهارت منجر به طلاق می‌شود.

وی از اعزام زوجین به سفر مشهد و اجرای طرح ماه عسل خبر داد و افزود: در حقیقت سایبان مهر مرکزی جامع برای پوشش در زمینه ازدواج و خانواده است و ما معتقد هستیم که می‌توانیم با آموزش و مشاوره جلوی بسیاری از طلاق را گرفته و مانع از ازدواج‌های غلط شویم.

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر اذعان کرد: راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی تبیان کشور در استان همدان، شرایط جدیدی برای انتخاب صحیح و مناسب در امر ازدواج ایجاد کرده است.

وی افزود: فرد برای ثبت‌نام در طرح همسان‌گزینی سایبان‌مهر با مراجعه به سایت و اختصاص صفحه ویژه، چند فرم را پر کرده و دو تست شخصیت را انجام می‌دهد که همه این اطلاعات از نظر امنیتی حفظ می‌شود.

اسکندریان ادامه داد: این فرم توسط کارشناسان و مشاوران ما بررسی شده همچنین با تعیین وقت مشاوره، مصاحبه حضوری با کارشناسان جهت راستی‌آزمایی انجام می‌شود و در نهایت با بررسی همه این موارد فردی که بیشترین شباهت را از نظر شخصیتی و خانوادگی به این شخص داشته باشد به خانواده او معرفی می‌شود.

وی در ادامه تبیین کرد: این معرفی فقط به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود همچنین امکان دیدار حضوری فراهم شده و در نهایت با تایید هر دو طرف مجدد به مشاور ارجاع می‌شوند.

وی  با بیان اینکه در سال گذشته در سایت هم‌سان گزینی ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، تأکید کرد: با تمام بررسی‌های دقیق کارشناسان ما، اما باید از طرف خانواده‌ها تحقیق برای ایجاد شناخت کافی انجام شود

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر ادامه داد: تاکنون قریب ۱۵۰۰ نفر عضو سایبان مهر شده‌اند و در همایش‌ها شاهد استقبال ۲هزار نفر مدعو هستیم.

وی تصریح کرد: سایبان مهر صرفا تشکل فرهنگی و اجتماعی است و کار اقتصادی نمی‌کنیم چراکه فعالین آن حقوق دریافت نمی‌کنندو  هزینه‌های دریافتی از مراجعین بسیار پایین و در حد تأمین هزینه‌های مصرفی مرکز است و در صورتی که افراد دارای مشکلات اقتصادی باشند، رایگان خدمات دریافت خواهند کرد.

اسکندریان ابراز کرد: هدف ما این است که مشکلات اقتصادی باعث نشود که افراد از این نوع خدمات استفاده نکنند و اهداف اقتصادی در مرکز دنبال نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در شهریور ماه سال گذشته این مرکز به عنوان موسسه پویا در حوزه خانواده انتخاب شده و به عنوان تنها مجموعه از استان همدان در جمع۴۰ نفره برای دیدار رهبر انقلاب حاضر شد.

وی افزود: در این دیدار رهبر انقلاب در زمینه ازدواج، تحکیم خانواده و فرزندآوری تأکید داشتند که باید به گونه‌ای کار شود که اثر آن در جامعه دیده شود.

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر اظهار کرد: ازدواج، فرایندی از تعامل بین زن و مرد است که از مسائل حیاتی و سرنوشت‌ساز محسوب می‏شود؛ ازدواج، پیوندی است مقدس که خاستگاه همه انسان‏ها بوده و ریشه در طبیعت آنان دارد و از ثمرات مهم ازدواج، تشکیل جامعه آرمانی، بقای نسل، پیوند زدن نسل‏ها و تحویل نسل نو به جهان است.

وی ادامه داد: ازدواج موفق می‏ تواند مایه آسایش جسم و آرامش روان گردد و اساس سعادت و بهروزی پسران و دختران را بنیان نهد. بر عکس، ازدواج ناموفق ممکن است منشأ بزرگ‏ترین نگرانی‏ ها و ناراحتی‏ ها شود و بنای بدبختی و تیره روزی جوان را پایه گذاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد نظری IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    ..