جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران
مدیر جدید حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ در مراسمی حجت الاسلام محمد جواد قائمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران مازندران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم وجود حوزه علمیه خواهران ر از برکات نظام اسلامی دانست و بر ضرورت تقویت و حمایت از این مراکز مهم دینی تأکید کرد.

وی بر ضرورت کیفی سازی فعالیت ها در حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: باید در کنار توجه به کمیت  توسعه مراکز حوزوی میزان اثرگذاری این فعالیت ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علم دو نوع بالادستی و پایین دستی، گفت: علم بالادستی علم انسان ساز، معرفت الله و معارف دینی است که از اهمیت بسیار ویژه ای در جامعه برخوردار است.

امام جمعه ساری همچنین به علم پایین دستی به عنوان یک علم ابزار ساز در خدمت انسان یاد کرد و افزود: این نوع علم برای تأمین معاش و ساختن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که باید قدر علوم بالادستی را بدانیم و جامعه را بر اساس آن بسازیم، تصریح کرد: نباید جای علوم بالادستی و پایین دستی تغییر پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود تقویت و توسعه حوزه های علمیه را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: باید قدردان حوزه های علمیه و علوم اهل بیتی(ع) باشیم.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید بر کسب تقوا، ارزش انسان و علم انسان را در گرو کسب تقوا دانست و تصریح کرد: علم بدون تقوا خسارت زا خواهد بود.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات ۱۴ ساله حجت الاسلام علی غفاری تجلیل و حجت الاسلام محمد جواد قائمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران مازندران معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha