پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حوزه علمیه خواهران باید برای ارتقاء توانمندی طلاب، در کنار آموزش رسمی، زمینه رشد فکری و اجتماعی آن‌ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، اولین جلسه شورای پژوهشی مازندران با حضور مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان با موضوع رسیدگی و تعیین دروس اقتضایی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد قائمی در این نشست، بیان کرد: براساس سیاست‌های کلان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در کنار ۱۷۰ واحد درسی، ۲۰ واحد اقتضائی در خصوص توانمندسازی طلاب خواهر در زمینه‌های مهارت‌های زندگی، توجه به نیازهای فردی و اجتماعی، سواد رسانه‌ای و غیره، متناسب با سطح نیازمندی زیستی هر منطقه در نظر گرفته‌ شده است که باید جایگزین ۲۰ واحد درسی تحت عنوان دروس اقتضائی در قالب دروس آموزشی در سرفصل‌های طلاب قرار گیرد.

وی افزود: اولویت در طراحی این دروس، مهارت افزا بودن و تناسب محیط با طلبه برای تولید یک کنش‌گر فعال اجتماعی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: حوزه‌های علمیه لازم است برای هدایت طلاب و افزایش توانمندی آن‌ها، در کنار آموزش رسمی، به رشد فکری و  اجتماعی طلاب توجه کرده و فرصتی را ایجاد کنند تا علاوه بر پرداختن به دروس حوزوی، بعد شخصیتی، رفتاری، مهارتی و تبلیغی طلاب را با توجه به استعدادهای آن‌ها و متناسب با نیازهای جامعه رشد و پرورش دهند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha