پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هجرت روحانیون

حوزه/معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: در صورتی که طرح هجرت روحانیون و مبلغین از مرکز به سمت نقاط کم برخوردار کشور بصورت کامل اجرایی شود، شاهد یک انقلاب فرهنگی بزرگ در سطح کلان کشوری خواهیم بود.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: حوزه های علمیه را باید کانون فکری جهان اسلام دانست، لذا تاکیدات مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه از روی بصیرت و بینش است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج در ادامه با تاکید بر ضرورت هجرت روحانیون به شهرها و روستاها، افزود: در صورتی که این طرح یعنی هجرت روحانیون و مبلغین از مرکز به سمت نقاط کم برخوردار اجرایی شود، شاهد یک انقلاب فرهنگی بزرگ در سطح کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در برخی شهرها و روستاهای دور افتاده شاهدیم که هیچ روحانی و مبلغی حضور ندارد که این امر یک خطر بزرگ فرهنگی برای آن مناطق است، زیرا میدان را برای دشمن خالی کرده ایم.

کاوه بیان کرد:  امروز نیاز اصلی ما در حوزه دین و فرهنگ، ایجاد یک نهضت جهادی توسط روحانیون و مبلغین دینی در کشور است؛ امروز وضعیت کشور مانند گذشته نیست  و دشمنان به دنبال راه های نفوذ هستند.

وی، نفوذ فرق و نحله های ضاله در برخی از نقاط کشور را نتیجه بی تفاوتی مسئولان فرهنگی و... دانست و گفت: اگر می بینیم فرقه ای بی اساس و منحرف در منطقه ای یارگیری می کند، بی شک این امر نتیجه کم کاری مسئولان فرهنگی و دینی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: نباید فرصت را از دست بدهیم و قافیه جنگ نرم و فرهنگی و عقیدتی را به دشمنان نظام و اسلام ببازیم، لذا از روحانیون و مبلغین می خواهیم که با جهاد فی سبیل الله اجازه عرض اندام به فرق ضاله و دست ساخته استکبار و استعمار پیر را ندهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha