شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست دفتر امام جمعه یزد

حوزه/رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه فعلی ما با یک جامعه قرآنی فاصله دارد گفت: دوره ها و جلسات خانگی قرآن در جامعه احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت بهره گیری از قرآن در بخش های مختلف جامعه، اظهار داشت: امروز واقعیت جامعه ما با آن میزانی که باید در زندگی قرآنی داشته باشیم فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی امروز مقداری به قاریان و حافظان خلاصه شدند، گفت: اگر این افراد را هم با کل جامعه در نظر بگیریم متوجه می شویم که درصد خیلی پایینی از جمعیت را تشکیل می دهند.

رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه ها ببریم و دوره ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش ترویج کنیم.

 اخوان با اشاره به اینکه متأسفانه در بخشی از جامعه حتی با صحیح خوانی قرآن هم مشکل داریم گفت: باید به سمتی برویم که شبکه تربیتی قرآنی با نگاه به فهم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.

وی، نقش آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و گفت: مدارس با توجه به اینکه آینده سازان کشور را تربیت می کنند، از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخودار هستند و در کنار آن دانشگاه فرهنگیان هم بسیار مهم و قابل توجه هستند.

رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شاید بتوان گفت که دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه معلمان جامعه را آموزش می دهند، اهمیت بسیار مضاعفی دارند و اگر به آن توجه نکنیم، قطعا آموزش و پرورش هم با مشکل مواجه می شود.

 اخوان به تشکیل شوراهای عالی قرآن در استان ها اشاره کرد و گفت: اگر این شورا به نحو احسن از ظرفیت های استان ها استفاده کند و بین آموزش و پرورش و بخش های قرآنی ارتباط خوبی ایجاد کند، قدم های قابل توجهی برداشته می شود.

برپایه این گزارش، رئیس دارالقران الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سفر خود، شامگاه چهارشنبه در چهل و دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد حضور یافت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha