شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: این روزها در جامعه شاهد حجاب غیر متعارف هستیم که با نشان دادن زیبایی، دنبال جذب و ترویج حجاب هستند که این نوع عملکرد درست نیست؛ هدف در حجاب نباید نشان دادن زینت و جلب نظر نامحرم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش رسانه در ترویج عفاف و حجاب گفت: یکی از موضوعاتی که در مسئله جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است حدودی است که برای اهمیت خانواده در اسلام و در قرآن تأکید شده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور دقیق و ظریف این حدود وظائف زنان را بیان می کند و در جای دیگر می فرماید: «مسئولیت سنگین خودشان و مسئولیت سنگین همسران خود را نسبت به جنس های مخالف با حساب و کتاب دقت کنند».

این استاد حوزه اظهار داشت: این نقطه ای که زن یا مرد را در محدوده صحیح قرار می دهد، نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ ابتدا باید این محدوده  را تبیین کنند و تاکنون این کار از سوی علما و سخنوران صورت گرفته و باید رسانه در بحث حدود مباحث دینی، نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: برای این که ماهیت حجاب و عفاف در جامعه محقق شود همه نهادها باید نقش آفرینی و فرهنگ سازی کنند؛ در این حجاب فرقی بین زن و مرد وجود ندارد؛ این فرهنگ و رعایت عفاف و حجاب است که جامعه اسلامی را اسلامی نگاه داشته و امنیت می بخشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: نباید خیال کرد که عفاف و حجاب گرفتار شدن در قید و بند است؛ بلکه حدودی است که تضمین آزادی بشر می کند. اگر دنبال جامعه آزاد باشید، باید زنان در آن جامعه فعالیت اقتصادی، سیاسی و ... داشته باشند. اگر امنیت عفاف و حجاب نباشد، زن نمی تواند فعالیت سیاسی و ... داشته باشد؛ مانند جامعه غرب که برای زن امنیت فردی و اجتماعی وجود ندارد.

این استاد حوزه اظهار داشت: باید رسانه و فضای مجازی محسنات و زمینه های تکامل رشد جامعه را در مفهوم حجاب و عفاف به مردم تفهیم کند و همانطوری که اهل بیت(ع) فرمودند اگر مردم محاسن کلام ما را بفهمند پیروی خواهند کرد؛ پس این مسئولیت به عهده فضای مجازی است.

وی بیان داشت: بحث عفاف و حجاب گرچه نیازمند قانون و ضمانت اجرایی و قضایی است؛ اما آنچه بسیار کارساز است این است که محاسن و موقعیت آن را در جامعه به مردم تفهیم کنیم؛ در این صورت مردم خودشان این مسیر را طی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: این روزها در جامعه شاهد حجاب غیر متعارف هستیم که با نشان دادن زیبایی، دنبال جذب و ترویج حجاب هستند که این نوع عملکرد درست نیست؛ هدف در حجاب نباید نشان دادن زینت و جلب نظر نامحرم باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در پایان گفت: باید پوشش زن و حجاب به نحوی باشد که موجب تحریک بیماردلان نباشد؛ اگر زن با حرکت های خود سعی در جلب نامحرم داشته باشد، این مورد از نظر دین مطرود است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    حاج آقا سلام علیکم . اساسا این را نباید حجاب نامید تا بعد بگوییم نامتعارف .