جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق گفت:از اسباب استجابت دعا توسل به خداوند متعال از طریق انجام عملی است که خداوند آن را دوست دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق گفت: از اسباب استجابت دعا، توسل به خداوند متعال از طریق انجام عملی است که خداوند آن را دوست دارد که شامل انجام عمل نیکو و صالح است.

ایشان ادامه داد: از اسباب استجابت دعا توسل به خداوند متعال از طریق انجام عملی است که خداوند آن را دوست دارد و آن انجام عمل نیکو و صالح است، امّا نباید بگوییم الان این کار نیک را انجام داده ام، پس  خدایا آنچه را می خواهم به من عطا کن، بلکه باید این عمل صالح را برای تقرب به خداوند متعال انجام دهیم.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: از جمله اعمالی که خداوند دوست دارد، نیکی به پدر و مادر و خانواده و کودکان است؛ چراکه خداوند به نیکی به والدین دستور داده است. همین امور موجب استجابت دعا می شود، پس من با چیزی که خداوند دوست دارد به او متوسل می شوم؛ مثلا اگر نیازمندی می بینم کمک کنم و به جوانی که نمی تواند ازدواج کند و ممکن است به حرام بیفتد یا ایتام و کسانی که مشکلات مالی دارند یا پدرشان در جنگ یا عملیات تروریستی به شهادت رسیده کمک کنم یا هر عمل انسانی دیگری که باشد انجام دهم.

این عالم عراقی افزود: امّا نباید انسان هر عملی صالحی که انجام می دهد، با منّت همراه باشد؛ برای اینکه عملی که با منّت باشد، پذیرفته نمی شود و باید با توجه به اینکه خداوند این عمل را دوست دارد، خالصانه برای خداوند انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha