دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ماه رمضان، ماه شادی و تفریح معنوی، زمان برگشت از راه های اشتباه و فرصتی طلایی برای بندگی و توجه بیش از پیش به خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در نخستین جلسه از سلسله جلسات شرح زیارت جامعه کبیره، با اشاره به برکات ماه ضیافت الهی، اظهار داشت: «رمضان المبارک» نعمت بسیار بزرگی است که به ما روی آورده و باید قدردان آن بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه قوت جسم و روح است، تصریح کرد: در روایات بسیاری بر فضیلت روزه داری تأکید شده و بیان کرده اند که «روزه بگیرید تا سلامتی خود را بدست آورید»؛ پس برای قوت جسم روزه داری بسیار فضیلت داشته و برای تقویت روح نیز باید با توبه و انابه آن را تقویت کرد.

*رمضان؛ زمان برگشت از راه های اشتباه

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ماه رمضان زمان برگشت از راه های غلط بوده و فرصتی طلایی برای توجه بیش از پیش به خداوند متعال که سبب سعادت حال و آینده انسان می شود، است.

*استجابت دعا

آیت الله موسوی جزایری، بر توجه بیش از پیش مؤمنان به اعمال و فرایض این ماه معنوی تأکید کرد و بیان داشت: در این ماه عزیز احتمال اجابت دعا بیش از دیگر ماه های سال است؛ چرا که خداوند متعال «رمضان الکریم» را برای ارتباط با خویش، روزه داری، تهجد و شب زنده داری داری قرار داده و این اعمال خود موجب آمرزش خطاهای انسان می شود.

وی با بیان این که روزه جسم تنها کافی نیست، گفت: تلاش کنید با روزه ای که می گیرید صرف اینکه گرسنه و تشنه می شوید که البته این گرسنگی عامل بسیاری از نیکی هاست، روحتان را هم روزه دار کنید.

*تلاوت قرآن؛ بهترین راه ملاقات با خالق

امام جمعه اهواز در توصیه ای به روزه داران، افزود: سعی کنید در ساعات اولیه روز و شب به یاد خدا بوده و از گناهان خویش اجتناب کنید که بهترین راه برای به یاد خدا بودن تلاوت قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، حضور در مساجد را یکی از بهترین اعمال دانست و اظهار داشت: در ماه رمضان، حضور در مساجد و حسینیه ها را فراموش نکنید که مکان های ارتباط ویژه مؤمنین با خدا، این دو مکان مقدس است.

*رمضان؛ ماه شادی و تفریح معنوی است

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه شادی و تفریح معنوی است، گفت: خداوند تبارک و تعالی در این ماه عزیز دوست دارد که بندگانش، ضمن احترام به یکدیگر، یار و مددکار فقیران و مستمندان باشند و صله رحم انجام دهند، اما علاوه بر اینها، عواملی که شادی معنوی انسان را فراهم می آورد یکی موقع «افطار» بوده و دیگری هنگام «ملاقات پروردگار» است.

آیت الله موسوی جزایری، به اشاره به فرمایش رسول اعظم(ص) مبنی بر «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ»، تصریح کرد: ماه رمضان ماه برکت در مال، رحمت در جان و آمرزش گناهان است که برترین آنها مغفرت میباشد؛ چرا که گناهان موانع برکت بوده و خداوند متعال به همین علت ماه بزرگ خویش را زمانی برای استغفار از خطاهای گذشته انسان قرار داده است.

*دستیابی به منزلت

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به ادامه روایت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اذعان داشت: در ادامه این روایت آمده است که «دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ»، از اول ماه خود را آماده بندگی خالصانه خداوند متعال کنید، که اگر در این ماه به خوبی وارد شدی و آسمان تو را پذیرفت، به کرامات عجیب، مقام و منزلت دست پیدا خواهی کرد.

*راهکار عاقبت بخیری

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود، خطاب به مؤمنین، گفت: در این ماه به نحوی عمل کنید، که به درگاه حضرت کبریائی راه پیدا کرده و عاقبت بخیر شوید، که این عاقبت بخیری در گرو اعمال نیک و دوری از گناهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha