جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عملیات مرصاد

حوزه/ یکی از رزمندگان همدانی با بیان اینکه در عملیات مرصاد امدادهای غیبی را به عینه مشاهده کردیم، گفت: با وجود نفوذ منافقان در خاک ایران، اما رزمندگان لشکر انصارالحسین(ع) همدان تحت فرماندهی جانبازی که هر دو پای خود را در جنگ از دست داده بود و با تنها ۴۰ نفر نیرو، توانستند ۴۸ ساعت در مقابل لشکر ۵ هزار نفری دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دشمن با وجود قبول قطعنامه ۵۹۸ اقدام به تهاجم گسترده در منطقه غرب کشور کرد و در روز سوم مرداد سال ۱۳۶۷ پس از تصرف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش عراق، منافقین اقدام به پیشروی به سوی شهر کِرند و سپس اسلام آباد نمودند. عقبه لشگر ۳۲ انصار الحسین(ع) استان همدان در منطقه چهارزبره پادگان شهید شهبازی، قرار داشت، اما تمامی گردان‌های لشکر به غیر از گردان های ۱۵۴ و ۱۵۵ در جنوب بودند.

عملیات مرصاد در صبح روز چهارم مرداد در حدود ساعت ۵ صبح آغاز شد و صحنه تقابل ایمان در برابر کفر به نمایش گذاشته شد و رزمندگان این گردان‌ها با تعداد اندک، به فرماندهی سردار شهید حاج میرزا سلگی، جانبازی که هر دو پای خود را در دفاع مقدس از دست داده بود، در ارتفاعات استقرار پیدا کردند و با تمام توان در برابر ستون نظامی بیشمار خودروهای منافقین ایستادند و مقاومت کردند.

در این نبرد سردارانی همچون بهرام مبارکی، مهدی ملکی، رشید محمد شیخ بابایی و رمضان مصباح به شهادت رسیدند.

نهایتا در تاریخ ۶ مرداد و پس از ۴۸ ساعت درگیری مستمر بین نیروهای لشکر۳۲ با منافقین، گردان ۱۵۵ در یک رزم حماسی و از محور تنک شیان عملیات مرصاد را انجام دادند و دشمن را تا جاده عقب راندند و با طلوع صبح با ورود گردان‌های دیگر لشکر، منافقین راهی به جز فرار برایشان باقی نمانده بود و با تحمل هزاران کشته و زخمی و انهدام صدها دستگاه خودرو و متحمل شدن خسارات فراوانی، به شکلی مفتضحانه فرار کردند.

در این بین شنیدن خاطرات رزمندگان غیوری که با تمام وجود در مقابل منافقین ایستاده بودند خالی از لطف نیست.

محمود احدیان از پاسداران و رزمندگان همدانی است که از لحظات ابتدایی شروع عملیات مرصاد خود را به منطقه چهارزبر رساند و تا آخرین لحظه در برابر منافقین همراه با دیگر رزمندگان مجاهدانه ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه در اوایل مرداد سال ۶۷ بنده همراه با گردانی از رزمندگان همدانی در جزیره مینو و منطقه عمومی آبادان مستقر بودیم، اظهار کرد: پس از آنکه مطلع شدیم دشمن از سمت غرب وارد کشور شده و در حال پیشروی به سمت همدان و تهران است، شبانه از طریق اسلام آباد و پل دختر به سمت نهاوند حرکت کردیم و پس از اقامه نماز صبح به منطقه چهارزبر، محل درگیری رسیدیم.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: زمانی که به منطقه چهارزبر رسیدیم با جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان به فرماندهی حاج میرزا سلگی که هر دو پای خود را در هشت سال دفاع مقدس از دست داده بود، مواجه شدیم که با دستان خالی در حال مقاومت و ایستادگی در برابر منافقان بودند.

وی با اشاره به اینکه در کوه‌های اطراف منطقه چهارزبر در زیر باران موشک و حملات بی امان دشمن قرار داشتیم، گفت: از حدود ساعت ۵ صبح روز بعد عملیات به صورت جدی آغاز شد و با حضور بسیج، نیروهای مردمی و ارتش هوانیروز و خصوصا شهید سرلشکر صیاد شیرازی، موفق به شکست دشمن و فرار آنها از منطقه شدیم.

احدیان با تاکید بر اینکه در عملیات مرصاد امدادهای غیبی را به عینه مشاهده کردیم، عنوان کرد: در عملیات مرصاد منافقین از سراسر دنیا حاضر شدند و در آنجا با دستان خود به هلاکت رسیدند، در حالی که دسترسی به تمامی منافقین از سراسر دنیا علاوه بر هزینه سنگین، کار بسیار سختی بود که به لطف الهی این افراد با پای خود آن را برای ما محقق کردند.

وی ادامه داد: از دیگر امدادهای الهی در عملیات مرصاد، باید به رشادت و مجاهدت‌های لشکر انصارالحسین(ع) همدان اشاره کرد که با وجود نفوذ منافقان در خاک ایران، اما رزمندگان این لشکر تحت فرماندهی جانبازی که هر دو پای خود را در جنگ از دست داده بود و با حضور تنها ۴۰ نفر نیرو، توانستند ۴۸ ساعت در مقابل لشکر ۵هزار نفری دشمن ایستادگی کنند.

این فرمانده نظامی، سومین امداد الهی در عملیات مرصاد را در ماجرا شلیک موشک توسط شهید صیاد شیرازی عنوان کرد و گفت: اولین موشکی که شهید صیاد به سمت ماشین آلات دشمن شلیک کرد دقیقا به کامیونی اصابت کرد که مملو از مهمات نظامی بود و انفجار آن باعث شد تا ستون دشمن نفوذ پذیر شود و انسجام آنها از بین برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha