جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه

فرماندار کنگان گفت: نماز جمعه سنگری دینی و معنوی و فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سید علی پاکنژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با نکوداشت 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه، گفت: آگاهی بخشی و ایجاد همبستگی، وحدت آفرینی و تقویت روحیه از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان با بیان اینکه نماز جمعه جایگاهی برای بیان دستاوردهای نظام دینی است، اظهار کرد: صفا و صمیمیت از برکات نهاد مقدس نماز جمعه است که این مهم در کنگان به برکت تدابیر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه به چشم می خورد.

پاکنژاد گفت: تمام دستگاههای اجرایی آماده همکاری با نهاد نماز جمعه اند و از همه ظرفیتها برای رونق نماز جمعه شیعی و سنی در کنگان و سیراف و دیگر شهرها استفاده خواهد شد.

فرماندار کنگان گفت: نماز جمعه سنگری دینی و معنوی و فضایی معنوی و فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام دینی است.

وی در بخش دیگر به موضوع بیماری منحوس کرونا و تلاش برای مبارزه با این ویروس و کنترل آن در شهرستان اشاره و بیان داشت: از شروع ویروس کرونا تا کنون 1430 مورد تست کرونا گرفته شد که نتیجه 684 مورد آن مثبت بود.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز در این جلسه گفت: نماز جمعه تجلی بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دینی است.

شیخ محمد جمالی با اشاره به تعطیلی نماز جمعه به خاطر شیوع کرونا، افزود: تعطیلی نماز جمعه بخاطر حفظ جان مردم نشان از توجه مراکز دینی به سلامت مردم است.

وی در پایان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: همه باید خود را نسبت به احیاء این فریضه الهی مکلف بدانند.

در این آیین از امام جمعه کنگان، امام جمعه اهل سنت، رئیس و برخی اعضای فعال ستاد نماز جمعه کنگان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha