جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه

حوزه/حوزه/رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: دوهزار نفر در ۲۸ محل برگزاری نماز جمعه در سراسر استان یزد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام رضا شریفی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهر یزد با اشاره به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی به دستور حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: نماز جمعه در روز ۵ مرداد سال ۵۸ در تهران و به دنبال آن در مراکز استان ها و شهرستان ها برگزار شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه فقید یزد از جمله  آیت الله شهید صدوقی، آیت الله خاتمی، آیت الله سید محمد مدرسی و ححت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی افزود: در استان یزد هم در دوازدهم مرداد به امامت مرحوم آیت الله شهید صدوقی(ره) اولین نماز جمعه یزد اقامه شد و در برخی شهرها و استان ها  قبل از انقلاب نماز جمعه برگزار می شده که به این رسمیت و با شکوهی نبوده است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد ادامه داد: بعد از مرحوم آیت الله شهید صدوقی، به دنبال آن در شهرهای مختلف و به حکم آیت الله شهید صدوقی و اجازه امام در نقاط مختلف استان هم نماز جمعه اقامه شد که امروز شاهد برگزاری ۲۸ محل نماز جمعه در استان یزد هستیم. 

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: در استان یزد هر جمعه حدود ۲ هزار نفر در مجموع در ستادهای نماز جمعه فعالیت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با ریشه کنی ویروس کرونا که چند هفته نماز های جمعه را به تعطیلی کشاند، شاهد برگزاری نمازهای جمعه با شکوه و عظمت باشیم. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد خاطر نشان کرد: در حاشیه نماز جمعه مسائل اجتماعی مطرح  و بعضا میز خدمت برگزار می شود، یا پزشکان نمازگزاران را ویزیت می کنند، و ..

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha