جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بدحجابی

حوزه/ فرهنگ و بوق های تبلیغاتی جوانان را از مسیر حق وحقیقت باز خواهد داشت و در گرداب فساد و منجلاب غرق خواهد کرد. گرفتار شدن در مدگرایی و تجددگرایی فرهنگ غرب، گرفتار شدن در منجلاب و دوری از منابع اصیل الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع مُد گرایی در جامعه و آسیب این موضوع در جامعه گفت: فرهنگ ابعاد مختلفی دارد که یکی از بخش های آن مد گرایی است. مد همان تجدد گرایی و تنوع خواهی است. انسان دوست دارد هر روز تنوع و تجدد داشته باشد.

قائم مقام تهذیب حوزه های علمیه افزود: البته مُد و تجددی خوب است که به فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش های دینی برگردد. اما اگر این مدگرایی با هدف ترغیب شدن به فرهنگ غرب و بیگانه باشد، قطعا این نوع تجددگرایی ضربات بسیاری به پیکره جامعه اسلامی خواهد زد.

این استاد اخلاق حوزه، اظهارداشت: باید به جوانان توصیه کنیم همان طور که قرآن می فرماید «بَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَه»؛ بشارت ده به آن بندگان که من به سخن گوش فرا می دهند و از بهترین آن پیروی می کنند. انسان عاقل از نظر قرآن کسی است که حرفها را بشنود و طرح ها را ببیند و بهترین ها را انتخاب کند.

وی بیان داشت: حضرت علی(ع) فرمود «المؤمن نقاد الکلام»، مومن نقاد کلام است. نقادها کسانی بودند سکه بدلی از مرغوب را تشخیص می داد، مومن باید این گونه باشد باید حرفها را بشوند و حرفهای خوب از بد را جدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: جوانان اصلی ترین سرمایه هر جامعه ای می باشند و نباید از این سرمایه لحظه ای غافل شد چرا که این غفلت ضربه های سنگین به نظام و کشور وارد خواهد کرد.

قائم مقام تهذیب حوزه های علمیه افزود: ما دارای فرهنگ اصیل و غنی هستیم و نباید با این مد گرایی و تجدد گرایی فریب فرهنگ شیطانی را بخوریم و در آن گرفتار شویم.

این استاد اخلاق حوزه اظهارداشت: این فرهنگ و بوق های تبلیغاتی جوانان را از مسیر حق وحقیقت باز خواهد داشت و در گرداب فساد و منجلاب غرق خواهد کرد. گرفتار شدن در مد گرایی و تجدد گرایی فرهنگ غرب، گرفتار شدن در منجلاب و دوری از منابع اصیل الهی  است.

وی بیان داشت: متأسفانه شاهد این هستیم که مردم فرهنگ غنی اسلام واهل بیت(ع) را رها کرده اند و در مد گرایی و تجدد گرایی غرق شدند و حتی در مکه و مدینه افرادی حاکم هستند که بزرگترین ظلم را در حق مسلمانان کرده و می کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha