جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی

 حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از راه اندازی دارالقرآن حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی ظهر امروز در اختتامیه  شصت و هفتمین  دوره مهارت افزایی همسران طلاب، در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی قزوین، گفت: آنچه که امروز برای زوجین در این شرایط، بسیار با اهمیت است آموزش سبک زندگی در خانواده  و آموزش مهارت هایی برای جلوگیری  از اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: بسیاری از طلاق‌ها به دلیل بی اطلاعی از مهارت‌های زندگی اتفاق می افتد، زیرا دختر و پسری که زندگی خود را تازه آغاز می‌کنند با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم خواهند کرد که اگر توانایی مهار آنها را نداشته باشند با بحران های زیادی مواجه خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: گذراندن دوره های آموزشی مهارت های زندگی قبل، حین و پس از ازدواج برای زوجین جوان جهت تقویت و استحکام پیوند آنها ضروری است، چرا که سبب کاهش اختلافات خانوادگی منجر به طلاق می شود.

وی ادامه داد: خانواده های جدید از نحوه نوین کسب اطلاعات بی خبرند و بهترین راهکار برای افزایش آگاهی افراد نسبت به ازدواج این است که افراد را قبل از اینکه وارد پروسه انتخاب همسر شوند از طریق برگزاری دوره های آموزشی نسبت به این مقوله آگاه کرد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: افزایش ساعت های این دوره ها از اولویت ها و برنامه های جدی مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین می باشد که ان شاء الله با همکاری بنیان ازدواج انجام خواهد شد.

راه اندازی دارالقرآن حوزه علمیه قزوین

حجت الاسلام موسوی با اشاره به راه اندازی داراقرآن حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک، بیان کرد: در تلاش هستیم با همراهی طلاب، اطلاعات کسانی که انس با کتاب آسمانی قرآن دارند را جمع آوری کرده و برنامه های منظمی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با استعانت از خدای متعال و همراهی فعالانه و مخلصانه انجمن قرآنی استان قزوین در تلاش هستیم که موج قرآنی را در سطح شهر به منصه ظهور برسانیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: به محض سفید شدن وضعیت استان نسبت به بیماری کرونا، از فعالان عرصه قرآنی حوزه علمیه قزوین و استان تجلیل خواهد شد.

در هفته حدود ۱۰۰۰ سؤال شرعی پاسخ داده می شود

 حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه قزوین در هفته حدود ۱۰۰۰ سؤال شرعی پاسخ داده می شود، عنوان کرد: این مرکز با ۸ کارشناس از حوزه علمیه برادران وخواهران همه روزه صبح و بعداظهر به سوالات دینی شهروندان در موضوعات مختلف پاسخگو هستند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha