پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 911082
۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
شهید انواری

حوزه/ششم مردادماه سال ۶۶ حجت الاسلام یوسف انواری، امام جمعه وقت شهرستان بیجار توسط عمال جنایتکار آل سعود در مراسم برائت از مشرکین به فیض شهادت نائل گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ششم مردادماه یادآور جنایت آل سعود و جمعه خونین سال ۶۶ است که در این روز بسیاری از زائرین خانه خدا به دست وهابیون به خاک و خون کشیده شدند و یکی از این شهدا، حجت الاسلام حاج شیخ یوسف انواری، امام جمعه وقت شهرستان بیجار بود.

شهید والا مقام حجت الاسلام حاج شیخ یوسف انواری سال ۱۳۱۸ در روستای نوار همدان در یک خانواده روحانی به دنیا آمد.

 وی در سال ۱۳۶۰ به امامت جمعه بیجار منصوب  شد و همزمان، هدایت و ارشاد حجاج بیت الله الحرام را در موسم حج و در مراسم عمره بر عهده داشت.

او به دلیل خطبه‌های آتشین و عالمانه و مدبّرانه او در نماز جمعه بیجار بارها و بارها مورد حمله عوامل ضد انقلاب و ایادی و اذناب استکبار، در منطقه کردستان، قرار گرفت.

شهید انواری از صفات بارز و ارزنده ای برخودار بود که به برخی از این صفات اشاره می کنیم:

نسبت به وظایف خانوادگی‌

 رفتار او با خانواده و همسرش بسیار صمیمی و سرشار از عواطف بود. و نسبت به رشد و ارتقاء سطح ایمان و عمل خانواده نیز، سعی بلیع می‌نمود. اهل رفق و مدارا با همسر خود بود و در امور منزل نیز، او را یاری می‌کرد، اهل نظم و دقّت و پاکیزگی بود. خوش لباس و شیک پوش بود و برای حفظ ظاهر و زیبایی و جمال ظاهری تا حدّ مطلوب به پیش می‌رفت.

نسبت به تهجد و ارتقای اخلاق شخصی‌

 او اهل تهجّد و شب‌زنده‌داری بود و نماز شبش، هیچ‌گاه ترک نمی‌شد و هر گاه به هر دلیل موفّق به این امر نمی‌شد، قضای آن‌را، ولو به‌صورت مختصر، بجا می‌آورد و اهل تلاوت قرآن و اهل مطالعه و تحقیق علوم اهل بیت(ع) بود و اطلاعات عمومی ایشان، جامع و وسیع و نسبتاً کامل بود. و در این‌راه از مطالعه و شنیدن مطالبی که به معلومات ایشان بیفزاید ، غفلت نمی‌کرد و بخشی از اوقات ایشان، صرف مطالعه و بررسی این‌گونه مطالب می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha