شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام امیدی گفت: نماز جمعه را باید موتور محرکه انقلاب بنامیم، چرا که افراد با حضور در آن هم عبادت می کنند و هم از اتفاقات روز و جریانات سیاسی آگاه می شوند.

حجت الاسلام علی امیدی، امام جمعه ازندریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر در کشور، اظهار داشت: نماز جمعه را باید موتور محرکه انقلاب بنامیم، چرا که افراد با حضور در آن هم عبادت می کنند و هم از اتفاقات روز و جریانات سیاسی آگاه می شوند.

وی افزود: نماز جمعه پایگاهی برای ایجاد وحدت، انسجام و همدلی بوده و نمونه های آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر اتفاقات همچون بلایای طبیعی و کرونا مشاهده کرده ایم.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه نماز جمعه، قرارگاه ایمان، اخلاص و بصیرت است، مطرح کرد: حضرت امام(ره) برای آنکه اهمیت این جایگاه را به خوبی تبیین کنند، خودشان به شخصه ائمه جمعه را منصوب می کردند و این نشان از اهمیت نهاد امامت جمعه دارد.

وی اولین اقدام پیامبر(ص) بعد از هجرت به مدینه را اقامه نماز جمعه عنوان کرد و گفت: اینکه خداوند در قرآن مومنان را برای حضور در نماز جمعه با عبارت "بشتابید" خطاب می کند، به دلیل تاکید بر اهمیت و جایگاه آن در اسلام است.

امام جمعه ازندریان با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه باید مشکلات و مطالبات مردم بیان شود، ابراز کرد: اگر امام جمعه‌ای در خطبه‌ها مشکلی را بیان می‌کند، مسئولان باید بدانند که بیان این مطلب از روی دلسوزی و برای پیدا کردن راه حلی جهت رفع آن است.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه در دوران شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: امیدوارم هستیم با فراهم شدن شرایط بازهم شاهد برگزاری نماز جمعه با حضور پرشکوه مردم عزیزمان در مصلی های نماز جمعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha