پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ائمه جمعه هرمزگان

حوزه/ چند تن از ائمه جمعه استان هرمزگان، نماز جمعه را تریبونی برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، بصیرت افزایی و روشنگری، صیانت از انقلاب و نظام و مرکز وحدت و انسجام ملی خواندند.

خبرگزاری «حوزه» - بندعباس/ پنجم مرداد ۱۳۵۸ هجری شمسی برابر با ۳رمضان ۱۳۹۹هجری قمری، نمازجمعه به عنوان اجتماع بزرگ و وحدت آفرین مردم، به فرمان بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی(ره) در ایران اسلامی احیا شد و آیت الله طالقانی اولین نمازجمعه را در تهران اقامه کرد.

به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان به سراغ تنی چند از ائمه جمعه استان رفته و با آنان درباره جایگاه و تاثیرگذاری نماز جمعه در بصیرت افزایی مردم، صیانت از انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام ملی، مطالبه گری حل مشکلات مردم، و ... به گفتگو نشسته است.

پایگاه بصیرت افزایی و روشنگری

حجت الاسلام ابراهیم شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد شمالی ترین شهر هرمزگان، نماز جمعه را مظهر وحدت و همبستگی بین مسلمانان دانست و گفت: حضور  مسلمانان در نماز جمعه نشان از قدرت این فریضه برای وحدت و اهمیت آن است.

وی افزود: نماز جمعه یکی از تجلیات مهم حضور مردم در کنار هم و همچنین از عناصر وحدت در عرصه حمایت از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه حاجی آباد عنوان کرد: نماز جمعه توانسته نقش بسیار مهمی در روشنگری حوادث مختلف انقلاب اسلامی از زمان جنگ تحمیلی تا تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعلی ایفا کند، زیرا امامان جمعه همواره برای تحقق اهداف والای انقلاب تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امید است با رفع بیماری کرونا، فعالیت این پایگاه عبادی سیاسی با حضور هر چه با شکوه تر مردم مسلمان و انقلابی از سر گرفته شود.

نماز جمعه؛ تریبونی برای پیگیری مشکلات مردم

حجت‌الاسلام مهدی دری، امام جمعه رودان یکی از شهرستان های شرق استان هرمزگان نیز با بیان اینکه برپایی نماز جمعه در جای جای ایران از برکات نظام اسلامی است، گفت: یکی از مهم ترین و شاخص ترین برکات نماز جمعه در خطبه دوم رقم می خورد و آن هم روشنگری و بصیرت افزایی در رابطه با مسائل و حوادت روز است.

امام جمعه رودان افزود: یکی از ظرفیت های نماز جمعه طرح بسیاری از مشکلات مردم در خطبه ها است و علاوه بر آن مردم و مسئولان می توانند در دیدار رو در رو و بدون واسطه، مشکلات را بررسی کنند.

وی با ابراز تاسف از محرومیت جامعه از برکات نماز جمعه در شرایط همه گیری بیماری کرونا، ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله هر چه سریعتر این بیماری ریشه کن شود.

اجرای طرح «اعتلای مساجد» در پارسیان

پارسیان، غربی ترین شهرستان استان هرمزگان است. امام جمعه این شهرستان نیز به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه قلب تپنده فرهنگی و قرار گاه ایمان و تقوای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام  محمد بارانی با تاکید بر بعد سیاسی نماز جمعه، افزود: امام خمینی (ره) از اهمیت سیاسی نماز بسیار سخن گفته اند تا جایی که از احیای نماز جمعه به عنوان تجلی ترکیب اسلام و سیاست یاد می کنند.

وی از اجرای طرح «اعتلای مساجد» با هدف بازیابی نقش مسجد خبر داد و گفت: ما طبق فرمان رهبر معظم انقلاب طرح سه مرحله ای «اعتلای مساجد» را در شهرستان پارسیان آغاز کرده ایم.

خطیب جمعه پارسیان تصریح کرد: در گام نخست این طرح همه مجموعه های فعال در مساجد از جمله امام جماعت، پایگاه های خواهران و برادران و دیگر مجموعه های حساس مساجد مورد تحلیل قرار گرفته و ساماندهی شدند.

حجت الاسلام بارانی از شناخت آسیب ها و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی منطقه به عنوان گام دوم این طرح نام برد و گفت: در گام سوم نیز با توجه به بررسی های میدانی متناسب با هر یک از محله ها برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین می شود، به همین منظور، قرارگاه مرکزی با محوریت شورای فرهنگی و عمومی در شهرستان پارسیان تشکیل شده است.

امام جمعه شهرستان پارسیان تاکید کرد : با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب، هدایتگری را بیش از پیش جدی می گیریم تا ان شاء الله بتوانیم با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای، راه انقلاب و اسلام را ادامه دهیم و در حل مشکلات مردم قدم های محکم و استوار برداریم.

نماز جمعه؛ مرکز وحدت و همبستگی مردم

حجت الاسلام سید حسن معنوی، امام جمعه یکی دیگر از شهرهای مرکز استان هرمزگان یعنی شهر تاریخی فین نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» یکی از مهمترین وظایف امام جمعه را تبلیغ و ترویج بصیرت افزایی در مسائل مختلف جامعه عنوان کرد.

وی، وظیفه دیگر امام جمعه را ترویج اتحاد و همبستگی بین مردم عنوان کرد و گفت: امام جمعه باید تلاش کند تا مردم با اتحاد و انسجام بیشتر برای پیشبرد اهداف جامعه تلاش کنند.

امام جمعه فین ادامه داد: امام جمعه باید با استفاده از ظرفیت های گوناگون به ویژه جوانان به دنبال حل مشکلات مردم در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha