جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه چغادک

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: «مردمی بودن»، «انقلابی بودن» و «جهادی بودن» ویژگی نماز جمعه است و در آن بر اساس معیارهای دینی و بر اساس «ذکر خدا» مسائل مهم جامعه مطرح، تبیین و مطالبه گری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با فرا رسیدن سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب، پیش از ظهر امروز رحمان زنگنه بخشدار مرکزی بوشهر و معاون فرماندار بوشهر با حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک و مدیر حوزه علمیه استان بوشهر دیدار کردند.

حجت الاسلام رضا خدری در این جلسه  با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه با تقدیر از حضور بخشدار و معاون فرماندار بوشهر، به بیان مسائل و مشکلات شهر چغادک پرداخت.

امام جمعه چغادک نماز جمعه را یک نهاد مردم پایه و رحمانی دانست و با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری نماز جمعه را از معجزات انقلاب اسلامی نامیده است و دلیل این نامگذاری اهمیت بالای نماز جمعه و خیرات و برکات آن برای نظام و انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه باید به نماز جمعه به عنوان یک «نهاد» نگاه کنیم و نه یک رویداد و اتفاق خاصی که در ساعت خاصی از روز جمعه می افتد، افزود: «مردمی بودن»، «انقلابی بودن» و «جهادی بودن» یه ویژگی نماز جمعه است  که در آن بر اساس معیارهای دینی و بر اساس «ذکر خدا» مسائل مهم جامعه مطرح، تبیین و مطالبه گری م یشود.

حجت اسلام خدری افزود: نماز جمعه یک نهاد امتی و مردم پایه است و به همن دلیل یک «نهاد رحمانی» است که و در این نهاد شخص امام جمعه باید چتر هدایتی خود را بر سر همه مردم بگستراند.

امام جمعه چغادک ادامه داد: در این نهاد رحمانی، امام جمعه شخصیتی است که باید در غم و شادی مردم شریک باشد و غمخوار مردم و پیگیر حل سختیها و مشکلات آنان باشد.

در این دیدار، بخشدار مرکزی بوشهر تشکر از تلاش ها و فعالیت های امام جمعه چغادک با اهدای لوح سپاس از  زحمات وی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha