شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زنان داوطلب مسلمان در ملبورن در بحران کرونا به نیازمند غذارسانی می‌کنند

حوزه/ جمعی از داوطلبان زن مسلمان در ملبورن ، داوطلبانه به پخت غذای رایگان برای خانواده‌های آسیب پذیر و افراد نیازمند در بحران کرونا مشغول شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، جمعی از داوطلبان زن مسلمان در ملبورن استرالیا، داوطلبانه به پخت غذای رایگان برای خانواده‌های آسیب پذیر در بحران کرونا مشغول شده‌اند.

هر جمعه این زنان از سراسر جامعه مسلمانان این شهر غذاهایی شامل مرغ، سوپ عدس و برنج را در یک آشپزخانه رستورانی متعلق به شورای شهر مورلند در شمال ملبورن تهیه می‌کنند. رئیس این گروه داوطلب اظهار امیدواری کرد که این برنامه نگرش‌ها درباره مشارکت زنان مسلمان در جامعه استرالیا را تغییر دهد.

افشان منتو، رئیس شورای زنان مسلمان ویکتوریا در این باره به خبرنگاران گفت: یک کلیشه درباره زنان باحجاب هست و اینکه آن‌ها هیچ کاری در جامعه انجام نمی‌دهند. آن‌ها وقتی غذا را از دست زنان مسلمان می‌گیرند با دیدن فعالیت زنان احساس خوبی داریم.

وی گفت: کسانی که برای گرفتن غذا می‌آیند به جوامع و مذاهب مختلف تعلق داشته و از استرالیایی‌های سفید پوست گرفته تا هندی‌ها و سیک‌ها به ما مراجعه می‌کنند.

این بانوی مسلمان خاطرنشان کرد: دانشجویان، خانواده‌ها؛ پناهندگان و مردم از اقشار مختلف به اینجا می‌آیند و غذای آماده شده را تحویل می‌گیرند. این غذا در بسته‌های بزرگی ارائه می‌شود که حداقل برای هر خانواده تا سه روز کفایت می‌کند. کارکنان در این زمینه اقدامات اضافی از جمله پوشیدن ماسک، بررسی منظم دمای بدن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را در پیش می‌گیرند.

خانم منو گفت: گروه داوطلبان خودشان از بسیاری از مناطق مختلف می‌آیند و داوطلبانه برای کمک به دیگران وقت می‌گذارند.

گفتنی است روز یکشنبه ۴۵۹ مورد دیگر مبتلا به ویروس کرونا و ۱۰ مرگ در اثر بیماری تنفسی گزارش شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha