پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شایعه پراکنی درباره نقش مسلمانان ملبورن در انتشار ویروس کرونا

حوزه/ یک روزنامه چاپ ملبورن با انتشار گزارشی مدعی شد که شاخه‌ای از ویروس کرونا در یک جشن عید خانوادگی مسلمانان استرالیا انتشار پیدا کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، رهبران جامعه اسلامی در ملبورن از گزارش‌های خبر تایید نشده که مدعی هستند، ابتلا به ویروس کرونا به صورت گروهی در یک جشن عید خانوادگی مسلمانان به وقوع پیوسته‌، ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که چنین شایعاتی می‌توانند اسلام‌هراسی و احساسات بیمارگونه ضدمسلمانی را ترویج دهد.

عادل سلمان ، نایب رئیس شورای اسلامی ویکتوریا گفت:  من واقعاً نگران هستم و فکر می‌کنم که دوباره شروع شد! و نادیده گرفتن و آزار و اذیت جامعه مسلمانان دوباره آغاز می‌شود.  

وی گفت: دوباره همان روایت را که مسلمانان غیرقابل اعتماد هستند نوشته‌اند. اینکه بگویند مسلمانان از ما نیستند و به قوانین پایبند نبوده و به منافع مردم استرالیا فکر نمی‌کنند. یا تهدیدکننده هستند زیرا می‌خواهند همه ما را بکشند و به ما حمله کنند یا واگیردار هستند و ویروس را منتشر می‌کنند!

سلمان روز پنجشنبه گفت که وی قبلاً با اعضای نگران جامعه اسلامی تماس گرفته است و افزود: حتی امروز صبح من از یک عضو ارشد جامعه پیام دریافت کرده ام و او بسیار نگران بود ، گفت: چه می شود؟ آیا می توانید کاری انجام دهید؟

وی افزود: مسلمانان در این ماه رمضان بسیای با مسئولیت عمل کردند. ما به صورت قطعی نمی‌توانیم بگوییم اما اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم این حقیقت را نشان می‌دهند.

گفتنی است در گزارشی که یک روزنامه استرالیایی منتشر کرده آمده است که انتشار خوشه خانواده کوبورگ، شاخه‌ای از ویروس کرونا در استرالیا از یک جشن بزرگ اسلامی در اواخر ماه رمضان نشات گرفته است.درحالی که روزنامه مذکور منبع قطعی و مطمئنی از علت انتشار بیماری در دست ندارد، با این حال این توهم را به وجود آورده که مسلمانان شرکت کننده در مراسم عید مسبب انتشار بیماری بوده‌اند.

مسئولین خبرگزاری گاردین با مقامات بیمارستان تماس گرفته و درباره منابعی که مدعی هستند بیماری از جشن عید انتشار یافته با پزشکان صحبت کرده‌اند اما سخنگوی بیمارستان اطمینان خاطر داده‌ که هیچ پزشکی اجازه ندارد اطلاعات مشابه را افشاء کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha