جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تابلوهای خوشنویسی هنرمند مسلمان در مسجد النور + تصاویر

حوزه/ در سالگرد حمله تروریستی به مساجد النور و لینوود در کرایست چرچ که منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان گردید، یک هنرمند استرالیایی تابلوهای خوشنویسی با پیام صلح را در مسجد طراحی و نصب کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، هنرمند اهل ملبورن استرالیا تابلوهایی با پیام صلح در مسجد النور در نیوزیلند نصب کرده است.

شکیل طارق یک خطاط استرالیایی دو تابلوی «اطعمو الطعام» و «علیکم السلام» را با بهره گیری از آموزه های پیامبر اسلام (ص) به دو زبان عربی و انگلیسی خوشنویسی کرده و روز شنبه در مسجد النور، یکی از مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که سال گذشته مورد حمله تروریستی قرار گرفت نصب کرد. وی توسط یکی از اعضای جامعه اسلامی کرایست چرچ به مسجد دعوت شده بود تا این اثر هنری را در آنجا خلق کند.

طارق گفت: این کار به مسجد و آنچه یک سال پیش در اینجا رخ داشت مرتبط بود. من فکر کنم این کار می تواند سهم من در مشارکت باشد.  هر کس می تواند بر مبنای استعدادی که دارد سعی کند کاری انجام داده و کمک کند.

طارق در نقاشی های دیواری و خوشنویسی پیشینه دارد.

تونی گرین سخنگوی انجمن مسلمانان کانتربوری گفت که این تابلوها آموزه های بین المللی را که مسلمانان می خواهند در سالگرد حمله تروریستی ۱۵ مارس بر آن ها تاکید کنند نشان می دهند.  

وی افزود: سئوال برای همه ما این است که می گوئیم  چطور در این راه پیش برویم؟ چگونه می توانیم به سمت درست تری حرکت کنیم؟ ما نمی خواهیم این اتفاق برای شخص دیگری رخ دهد.

مردم دو مسجدی که در این حمله مورد هدف قرار گرفته اند، همچنین وب سایت به نام «1year.org»  را راه اندازی کرده اند ، که هدف آن انتشار پیام جهانی صلح و پرورش روحیه وحدت است که پس از ۱۵ مارس ادامه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha