جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه کردستان گفت: بهترین دوران برای آموزش و یادگیری قرآن و مبانی دینی، ایام خردسالی و کودکی است، ولی متاسفانه روش های آموزشی غربی به تدریج این فرصت را از جامعه اسلامی می گیرند.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: زندگی که براساس موازین دینی و قرآنی تنظیم شود، هرگز خللی در آن ایجاد نمی شود که این خود یکی از معجزات قرآن کریم است.

 کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه دوری از قرآن سیاهی و پلیدی را به جامعه خواهد آورد، گفت: تاریخ نشان داده هرگاه امت اسلام از قرآن و عترت دور شده اند دچار مشکلات زیادی شده اند، لذا می طلبد که همواره با قرآن انس داشته باشیم و زندگیمان را براساس نص صریح این کتاب آسمانی تنظیم کنیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم بیان کرد: متاسفانه امروز نمود قرآن در زندگی ما کمرنگ شده است و این کتاب در ایام خاص و ویژه مورد استفاده قرار می گیرد که این کار هم از منظر دینی گناه محسوب می شود و هم از نظر اجتماعی باعث می شود که ما راه درست را گم کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن تنها برای خواندن صرف نیست، بیان کرد: قرآن کتاب زندگی و هدایت است؛ قرآن روشنایی را از سیاهی جدا کرده است، لذا همراه شدن با کلام خدا زمینه ساز تحول در زندگی ها می شود.

کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه کردستان با انتقاد از اینکه در بسیاری از پیش دبستانی ها و حتی دبستان ها، مقوله آموزش قرآن به نوعی در حاشیه قرار گرفته است، تاکید کرد: بهترین دوران برای آموزش و یادگیری قرآن و مبانی دینی، ایام خردسالی و کودکی است، ولی متاسفانه روش های آموزشی غربی به تدریج این فرصت را از جامعه اسلامی می گیرند و اکنون در اکثر مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و... شاهد این روش های نوین غربی و غیر اسلامی هستیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: از سوی دیگر والدین در قبال فرزندان خود به جز تهیه احتیاجات اولیه، در بحث آموزش مفاهم معنوی و دینی مسوولیم، ولی این مهم را به فراموشی سپرده ایم که این امر می تواند آینده فرزندانمان را به خطر بیندازد.

این استاد حوزوی گفت در کنار مراکز آموزشی برای کودکان و خردسالان نیازمند دایر شدن مراکز آموزش قرآن و مسایل دینی در جامعه هستیم.

کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: دور شدن از مضامین دینی و قرآنی بی شک زندگی ما را به قهقرا خواهد برد، بنابرین نباید اجازه دهیم که مشغولیات زندگی  ما را از این کتاب آسمانی بی بهره کند.

حجت الاسلام کریمی مقدم خاطرنشان ساخت: از متولیان فرهنگی همانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و... می خواهیم که نگاهشان به این موضوع علمی و کاربردی باشد و از شعارگرایی به شدت پرهیز کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha