پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز عید قربان تایلند

 حوزه/ دولت بنگلادش در بیانیه‌ای با انتشار دستورالعمل‌های مربوط به عید سعید قربان از مردم خواست برای اقامه نماز عید به مساجد نزدیک مراجعه کرده و در جایگاه‌های مرسوم نماز عید و فضاهای باز نماز اقامه نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از unb، دولت بنگلادش روز دوشنبه دستورالعمل‌های مربوط به نماز عید سعید  قربان را صادر کرده و از مردم خواسته است که برای اقامه نماز عید به نزدیک‌ترین مساجد مراجعه کرده و (برخلاف سال‌های گذشته) از اقامه نماز جماعت در جایگاه‌های عید و فضاهای باز خودداری کنند. دولت همچنین راهنمایی‌های بهداشتی متعددی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ارائه داده است.

وزارت امور مذهبی بنگلادش نیز برخی دستورالعمل ها را در این رابطه صادر کرده و پیشنهاد داده پیش از برپایی نماز عید، مساجد ضدعفونی شده و فرش‌ها در کف مساجد پهن نباشند. در مقابل از نمازگزاران خواسته شده سجاده نماز مخصوص به مساجد بیاورند و به علاوه پیش از ورود به مساجد نیز دست‌هایشان را بشویند.

براساس اطلاعیه دولت بنگلادش تمامی نمازگزاران باید ماسک بهداشتی به صورت زده باشند و از سجاده‌های نماز و دیگر لوازم مسجد استفاده نکنند.

کودکان ، افراد مسن ، افراد مبتلا به بیماری جسمی و افراد درگیر در مراقبت از بیماران مجاز به حضور در نماز عید نخواهند بود.

علاوه بر این، از نمازگزاران خواسته شد که بعد از نماز با هم دست ندهند و معانقه انجام نداده و عید امسال را بدون تماس فیزیکی برگزار کنند.

این وزارتخانه از ائمه جماعت مساجد و مدیریت کمیته های مساجد خواست تا از اجرای صحیح دستورالعمل ها اطمینان حاصل کنند.

مقامات ذیربط باید ضمن قربانی کردن حیوانات، از آیین‌های صادر شده توسط وزارت شیلات و دامداری نیز پیروی کنند.

بنیاد اسلامی و کمیته های مدیریت مساجد دستورالعمل ها را اجرا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha