چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ذبح شرعی

حوزه/امام جمعه مهریز در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: رعایت مقررات توسط مردم و پیگیری و نظارت برای ذبح دام توسط مسئوولان به خصوص اداره دامپزشکی موضوع مهمی است که به سلامتی مـردم مربوط می‌شود و باید جدی اقدام کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مهریز، حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، صبح امروز در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت:  تمامی مراحل ذبح دام در طول سال به خصوص عید قربان و محرم باید در چارچوب مقررات صورت گیرد تا بیش از گذشته به خصوص در شرایط خاص  کرونا از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود.

امام جمعه مهریز افزود: برخی افراد به رغم تمامی توصیه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که قبلا صورت گرفته بدون توجه به مقررات نسبت به ذبح دام در سطح معابر و منازل اقدام می‌کنند که سلامتی شهروندان را به جد به خطر انداخته است.

حجت الاسلام محی‌الدینی ادامه داد: این عمل به خصوص در عید قربان و محرم بیشتر مشاهده می‌شود و باید برای جلوگیری از گسترش آن که علاوه بر خدشه زدن به سلامتی موجب سوء استفاده دشمنان نیز می‌شود فکر اساسی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز خاطر نشان کرد: افزایش نظارت بر نحوه ذبح دام در منطقه و پیگیری موضوع بر اساس مقررات با همکاری سایر بخش‌ها در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام محی‌الدینی به نگهداری دام در برخی محلات و منازل  که موجب نارضایتی و  به خطر افتادن سلامتی شهروندان است اشاره کرد و نظارت دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مسئول را خواستار شد.

امام جمعه مهریز اظهار کرد: راه‌اندازی کامل مجتمع دامداری شهرستان با ایجاد بستر مناسب و امکانات مورد نیاز راهکار اصلی و مناسبی حل مشکل وجود دامداری‌های خرد محله‌ای است که باید نظارت و پیگیری شود.

حجت الاسلام محی‌الدینی همچنین به اهمیت نظارت و رعایت عدالت در اختصاص نهاده‌های دامی توسط مسئولان مرتبط استان تأکید کرد و پیگیری آن را توسط دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی خواستار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha