جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم رضایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امام باقر(ع) با استفاده از روش تقیه و پرهیز از برخورد با حکومت، به تربیت شاگردان و انسان‌های فرهنگی پرداخت و دانشگاه شیعی را بنا نهاد.

خانم مریم رضایی استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: امام باقر(ع) در زهد، فضل، تقوا و آشنایی با رموز قرآن سرآمد بود.

وی افزود: امام محمد باقر (ع) بر تمامی علوم تسلط عجیبی داشت  و در کلمات آن بزرگوار به قله‌های بلندی در تمدن اسلامی بر می‌خوریم که همه بر گرفته شده از سرچشمه زلال قرآن و معارف عظیم الهی است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) هر کدام سیاست اصلاحی ویژه‌ای داشتند و امام محمد باقر(ع) بعد از پدر بزرگوار خود با به کارگیری سیاست آموزشی پر بار و تأثیرگذار، ساختار فکری جامعه را با مبانی الهی عجین ساختند و تغییرات اساسی را ایجاد و نقشه اصلی اسلام را ترسیم کردند.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) با استفاده از روش تقیه و پرهیز از برخورد با حکومت، به تربیت شاگردان و انسان‌های فرهنگی پرداخت و دانشگاه شیعی را بنا نهاد، زیرا شبهات و ابهامات فراوانی در دوران امام محمد باقر(ع) فراگیر شده بود که با تدبیر و علم امام پاسخ داده می‌شد؛

خانم رضایی بیان کرد: امام(ع) دین تشیع را هدایت کرد تا از گرفتاری مردم به فرقه‌ها و نحله‌ها و ادیان مختلف جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: به قدری روایت و احادیث در زمینه های مسائل احکام اسلامی، تفسیر، تاریخ اسلام و انواع علوم از آن حضرت به یادگار مانده که تا آن زمان از هیچ یک از فرزندان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به جا نمانده است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه بسیاری از خطوط زندگی پربرکت و درخشان ائمه معصومین(ع) برای ما ناشناخته است، اذعان داشت: از ایشان باید درس، عبادت و بندگی خدا را فرا گیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha