پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح روضه خانگی سفینة النجاة

حوزه/ این روزها یکی از موضوعات مورد بحث در میان مردم و مسئولان چگونگی برپایی مراسم در ماه خون و عشق است. مراسمی که امسال جور دیگری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این روزها که چند هفته‌ای بیشتر تا ماه محرم نمانده است شیوه برگزاری عزای حسینی در بیشتر محافل مردمی و جلسات رسمی به عنوان موضوعی مهم و تأثیرگذار مطرح می شود.

برخی شرایط کرونایی کشور و شیوع ویروس را آنچنان پررنگ می کنند که اجتماع افراد داخل یک منزل هم دشوار می نماید و برخی دیگر سخن از برپایی مجالس روضه به قیمت جان افراد می‌زنند.

اما به راستی راه حل چیست؟ آیا گزینه سومی هم می توان تصور کرد؟

* روضه خانگی؛ هم رعایت بهداشت هم برپایی عزای حسینی

جمعی از طلاب جوان و خوش ذوق حوزه علمیه قم طرحی را پایه ریزی کرده و پیگیری می کنند که در آن هم پروتکل های بهداشتی کاملاً رعایت شده و هم روضه و عزای حسینی که حقیقتا نیازی ضروری و حیاتی برای مومنین و جامعه اسلامی است همچنان بر پا می‌شود.

مبلغان جوان و درس خوان حوزه علمیه که همواره در معضلات و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی پیشنهادات راه گشایی دارند این‌بار نیز دست به کار شده اند؛ «طرح برگزاری عزای حسینی به صورت خانوادگی»

در این طرح خانواده هایی که دوست دارند در مجلس روضه اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کنند اما به خاطر رعایت مسائل بهداشتی امکان حضور در تجمعات را ندارند در خانه خود خیمه عزا برپا میکنند؛ مبلغان جوان حوزه با افتخار روضه خوان آن‌ها می شوند و بانیان خیر هم چای مراسم را سهیم می‌شوند.

در این طرح که سال گذشته هم با نیت و قصد دیگری اجرا شده بود اعضای خانواده در کنار هم عزایی از جنس اخلاص و با طعم قرنطینه‌های کرونایی را تجربه می کنند. تجربه‌ای که ان‌شاءالله سال بعد فقط یک خاطره از آن مانده و نیازی به تکرار ندارد.

خانواده‌هایی که علاقه مند به برپایی روضه خانگی در ماه محرم هستند می توانند با گروه تبلیغی سفینةالنجاة مرتبط شوند.

لینک کانال ایتا:

 https://eitaa.com/joinchat/3510370323C8d08a8cca1

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 0
    خیلی خوب و تقبل الله