پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برگزاری مراسم دینی و مذهبی در فضای مجازی، حلقه وصل و بهترین راه برای اتصال دل‌های مؤمنان به اهل‌بیت(ع) در روزهای کرونایی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در پی انتشار ویروس کرونا و به توصیه وزارت بهداشت، برای پیشگیری از انتقال این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم، برگزاری اجتماعات مذهبی اعم از نمازهای جمعه و مراسمات دینی از جمله اعتکاف در خراسان شمالی تعطیل شد، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فضای مجازی یک فرصت است و مؤمنان و متدینین می‌توانند از این فرصت برای پوشش برنامه‌های خود استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارادت مردم کشور ما به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از گذشته زبانزد بوده است و تشکیل مجالس روضه خانگی برای ذکر نام اهل‌بیت(ع) به‌ویژه اباعبدالله الحسین(ع) در ایام مختلف نمونه‌ای بارز از این ارادت و محبت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: در فضای ملتهب این روزها که ماندن در خانه برای خانواده‌ها امری ضروری است، حسینیه‌های خانگی و هیأت‌های مجازی امر مبارکی است و می‌تواند برای جامعه و خانواده‌های مذهبی تسکین‌بخش باشد.

 وی تصریح کرد: هیأت مجازی، حلقه وصلی است تا دل‌های عاشقان را به سرچشمه‌های نور و معنویت که اهل‌بیت معصومین(ع) هستند، متصل کند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: ایام کرونایی به ما ثابت کرد، فضای مجازی فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان مذهبی و منبری‌ها بتوانند با مخاطان خود ارتباط برقرار کنند، اما باید طرح «هیأت مجازی» ان‌شاءالله بعد از شکست ویروس کرونا هم استمرار داشته باشد؛ تا بتوانیم در مقابل توطئه‌ها و شایعاتی که دشمنان علیه مسلمانان در فضای مجازی ایجاد می‌کنند مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: در روزهایی که مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا کمتر می‌توانند در مساجد و حسینیه‌ها حضور یابند، لازم است روحانیون و هیأتی‌ها با اجرای منابر، مجالس روضه و برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی برای ترویج معنویت در فضای جامعه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به پویش ملی «به توان ما» از اقدامات روحانیون و فعالان مذهبی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا و دستگیری از نیازمندان در این ایام قدردانی کرد.

شایان‌ذکر است، پویش ملی «به توان ما» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیأت‌های مذهبی برای خرید بسته‌های سلامت و پیشگیری از ویروس منحوس کرونا و ارسال به مناطق محروم راه‌اندازی شده است. خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند تا روش‌های مشارکت و پرداخت برایشان پیامک شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha