پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ارزنده

حوزه / امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه خواسته ما از نمایندگان مجلس استقلال صدا و سیما از نظر بودجه است، گفت: صدا و سیما زمانی می تواند در مسیر انقلاب و در راستای ارتقا فرهنگ جامعه حرکت کند که بودجه آن وابسته به دولت نباشد.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه پیشرفت و تعالی هر جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد، اظهار داشت: در جوامع اسلامی تاکید بر اهمیت فرهنگ بسیار بیشتر از جوامع و کشور های دیگر است.

وی افزود: یکی از مراکزی که بر فرهنگ جامعه تاثیر گذار است، صدا و سیما می باشد که امروز به ابزاری برای ترویج فرهنگ در بین مردم تبدیل شده است.

امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه خواسته ما از نمایندگان مجلس استقلال صدا و سیما از نظر بودجه‌ای است، گفت: صدا و سیما زمانی می تواند در مسیر انقلاب و در راستای ارتقا فرهنگ جامعه حرکت کند که بودجه آن وابسته به دولت نباشد.

وی تصریح کرد: وابستگی صدا و سیما به دولت های گوناگون امکان پرداختن به موضوعات مختلف را از صدا و سیما خواهد گرفت؛ چرا که این وابستگی باعث می شود تا در جهت اهداف دولت وقت حرکت و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه به نقش شورای فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی با وجود آنکه دارای اعضای زیادی است اما اثر گذاری لازم را ندارد و لذا هم باید نسبت به اعضا و هم الزام قانونی مصوبات آن چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در عمل شاهد اجرایی شدن قوانین شورا در جامعه نیستیم، عنوان کرد: قانون گذاران باید با قید لزوم اجرایی شدن قوانین شورا طرحی را به مجلس ارائه دهند.

امام جمعه بهار، از دیگر نهاد های موثر در حوزه فرهنگ را ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و در پایان اظهارداشت: با وجود آنکه طبق قانون باید تمامی دستگاه در راستای امر به معروف فعال باشند، اما این کار صورت نمی گیرد؛ بنابراین مجلس با تصویب قانونی باید مانع از کم کاری دولتمردان در این حوزه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha