پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم تجدید میثاق خبرنگاران با آرمان‌های شهدا، گفت: خبرنگاران با قلم و مطالب خود باید رسانه افرادی باشند که کسی صدای آنها را نمی‌شنود و فریادشان به جایی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در آستانه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، شب گذشته اصحاب رسانه استان همدان ضمن رونمایی از تمبر یادبود روز خبرنگار و المان شهدای گمنام در پارک مردم همدان با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کردند.

در شروع این مراسم مهرداد حمزه، مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به فوت یکی از اصحاب رسانه استان، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل اینکه مهدی کاشی یکی از خبرنگاران فعال استان را از دست داده ایم، برنامه ای نیز به عنوان روز خبرنگار برگزار نخواهد شد.

وی افزود: تنها برنامه اجتماعی امسال ما دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر به صورت آنلاین و برگزاری وبینار آموزشی است.

اصحاب رسانه در امیدبخشی به جامعه در دوران پساکرونا دارای نقش اساسی هستند

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با تقدیر از خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه، بیان کرد: رسانه‌ها پس از پیروزی انقلاب در برابر تمامی هجمه دشمنان ایستادگی کرده اند و تا به امروز نیز مقداری عقب نشینی نکرده اند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در دوران شیوع کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در حال خدمت رسانی بودند، گفت: بیماری کرونا در آینده تاثیرات بسیاری را در حوزه اجتماعی از خود بروز خواهد داد و لذا نقش اصحاب رسانه در امیدبخشی به جامعه بسیار حساس و ضروری است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان نیز در این مراسم با تقدیر اقدامات اصحاب رسانه در عرصه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: پس از مواجه شدن با شرایط موجود و شیوع کرونا در کشور، نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه در جهت ترویج سبک جدید زندگی بودیم که باید گفت مطالب و فعالیت‌های منتشر شده توسط اصحاب رسانه نقش اساسی در این کار بر عهده داشته است.

وی با اشاره به آیه «نون والقلم»، برخی از قلم‌ها را مستحق قسم خوردن دانست و گفت: سطر به سطری که توسط برخی از قلم‌ها نوشته می‌شود همانند بخشی از کار خبرنگاری، لایق قسم خوردن است.

امام جمعه همدان افزود: البته قلمی شایسته قسم خوردن است که ویژگی‌هایی همچون عدم معامله بر سر حق و فریاد زدن حق را با خود به همراه داشته باشد.

وی  ایجاد آزادی همراه با تعهد به اخلاق را از ویژگی‌های یک قلم با ارزش، عنوان کرد و گفت: آنچه امروز به آن احتیاج داریم، اخلاق رسانه‌ای است، اما متاسفانه برخی از افراد ندانسته و بدون اطلاع این موضوع مهم را رعایت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امیدآفرینی و مطالبه‌گری زیر مجموعه اخلاق است، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های دیگر یک قلم این است که باید آزاد باشد.

وی تصریح کرد: آزادبودن قلم، به معنای آزادی از کانون زر٬ زور و تزویر است و لذا خبرنگاران با قلم خود باید به دنبال منافع مردم باشند و در جهت تحقق عدالت و مصالح جامعه حرکت کند.

امیدآفرینی، نیاز امروز جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم، بر تحقق عدالت در جامعه بسیار تاکید شده است، مطرح کرد: با توجه به آنکه در مسیر تحقق عدالت دچار ضعف‌هایی هستیم، بنابراین اصحاب رسانه باید برای کاهش اختلافات در بین بالا و پایین شهر هم وارد عرصه شوند و به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش خبرنگاران در عرصه مطالبه‌گری و تحقق عدالت در جامعه، عنوان کرد: خبرنگاران با قلم و مطالب خود باید رسانه افرادی باشند که کسی صدای آنها را نمی‌شنود و فریادشان به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نقد باید همراه با بیان نقاط قوت، انصاف و اخلاق رسانه‌ای باشد، ابراز کرد: درست است که در شرایط فعلی با مشکلاتی مواجه هستیم اما نباید از امیدآفرینی در جامعه که نیاز امروز ما است غافل شویم، چرا که جامعه بدون امید نتیجه‌ای به جز افسردگی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha