پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عزاداری محرم

حوزه/ مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه تمامی افراد برای حضور در جلسه باید غربالگری سلامت شده و از ماسک استفاده کنند، گفت: برنامه‌ریزی شده که به افراد فاقد ماسک قبل از ورود به محل جلسه، ماسک ارائه شود و کسی بدون ماسک در جلسه حضور نخواهد داشت.

مصطفی میرزایی، مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب درخصوص برپایی عزاداری امام حسین علیه‌السلام در ماه محرم امسال، اظهار کرد: ادعای ما هیئتی‌ها به پیشگامی در ولایت‌پذیری است و تأکید رهبر انقلاب این بود که هرچه وزارت بهداشت تعیین کند، عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال با توجه به شرایط کرونایی باید هیئت‌ها ابتکار عمل و خلاقیت در برپایی مراسم‌ها داشته باشند، افزود: یکی از پیشنهادها این است که مراسم‌ها در اماکنی با سقف بلند مانند سوله‌های ورزشی و حیاط مدارس با رعایت فاصله‌گذاری برگزار شود.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان ادامه داد: تاکنون چندین جلسه درون‌هیئتی به منظور پیش‌بینی تدابیر لازم برگزار شده و خروجی این شد که عزاداری محرم بر اساس انضباط و سلامت عزاداران برگزار شود، لذا پیش‌بینی شده که به یک منبر، روضه و عزادارای در هر شب ماه محرم بسنده و غربالگری سلامت در ورودی جلسات هیئت انجام شود.

میرزایی اضافه کرد: با تیم پزشکی در این جهت هماهنگ شده که در صورت برگزاری مراسم، تیم پزشکی در محل و در قسمت آقایان و بانوان حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیگیر نصب دستگاه ضد عفونی‌کننده اتوماتیک در ورودی جلسه هیئت هستیم، ابراز کرد: عزاداران در بدو ورود با ماده ضد عفونی بدون ضرر که در آن گلاب استفاده شده، ضد عفونی می شوند.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان به برنامه‌ریزی محل حضور بانوان در فضای باز حسینیه ثارالله اشاره کرد و گفت: در قسمت آقایان نیز با رعایت فاصله‌گذاری با طراحی و تعبیه عکس شهدا در قسمت‌های تعیین‌شده،حاضران تا پایان جلسه در آن محل می‌نشینند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد برای حضور در جلسه باید غربالگری سلامت شده و از ماسک استفاده کنند، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که به افراد فاقد ماسک  قبل از ورود به محل جلسه، ماسک ارائه شود و کسی بدون ماسک در جلسه حضور نخواهد داشت.

میرزایی اذعان کرد: برای خروج از جلسه نیز تدابیری دیده شده که درب‌های بیشتری برای خروج عزاداران تعبیه شود و هنگام خروج فاصله‌گذاری به خوبی رعایت شود.

وی بیان کرد: اکنون کارگاه دوخت ماسک فعال شده و سردار فرجی، جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین همدان طی بازدید از این کارگاه ابراز رضایت کرد.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان تأکید کرد: تمام برنامه‌های جنبی اعم از برپایی غرفه‌ها که هر ساله شاهد استقبال عزاداران از آن بودیم، امسال به دلیل شرایط موجود حذف خواهد شد.

وی درخصوص پذیرایی در مراسم‌ با توجه به روال سال‌های گذشته، عنوان کرد: امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا به توزیع یک آب معدنی بسنده می‌شود و در صورت تنوع بیشتر از پذیرایی بصورت بسته‌بندی استفاده خواهد شد.

میرزایی با تدکید بر اینکه فصل‌الخطاب فرمایشات رهبر انقلاب است، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه محرم، سخنانی مطرح می‌شود که گاهی ممکن است موجب اختلاف در برخی قسمت‌ها شود، لذا همه ما باید فصل‌الخطاب خود را رهبر انقلاب قرار دهیم.

وی تأکید کرد: هیئتی‌ها قریب 1400 سال است که برنامه‌های عزادارای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را بدون هیچ کم و کاستی برگزار می‌کنند اما امسال شرایط ویژه‌ای به وجود آمده که ناخودآگاه محرم را تحت الشعاع قرار داده است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان در پایان گفت: از ستاد ملی مبارزه با کرونا تقاضا داریم که با اندیشیدن تدابیر لازم علاوه بر برگزاری مراسم عزای ابا عبدالله علیه‌السلام در تأمین سلامت عزاداران کوشا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha