جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی امام جمعه ساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، جنگ امروز را جنگ رسانه ها و روایت ها دانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی بدون جریان سازی ارزشی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک روز خبرنگار، گفت: رسانه در اصل جریان عمومی است. پیامبر فرمودند «وَحَدِّثُوا عَنْ بَنِی إسْرَائِیلَ وَلا حَرَجَ، وَمَنْ کَذَبَ عَلَیَّ مُتَعَمِّداً فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ»: «از طرف من ابلاغ کنید هرچند یک آیه (=یک مسأله) باشد و گناهی ندارد که از بنی اسرائیل (آنچه مطابق شریعت اسلام است) نقل نمایید و هرکس عمدا دروغی به من ببندد، باید جایگاهش را در دوزخ آماده ببیند».  فرمود همه شما رسانه من شوید حتی اگر یک آیه بگوید. خود پیامبر هم رسانه دین شد. حضرت ابراهیم(ع) هم رسانه دین شد.

جنگ رسانه ها و روایت ها

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امروز رسانه به کار حرفه ای و تخصصی همراه با ابزار تخصصی و حرفه تبدیل شده است. در دنیای پیشرفته امروز دولت ها از ابزار رسانه برای پیشبرد اهداف شان بالاترین بهره برداری را می کنند و  به همین دلیل جنگ امروز، جنگ رسانه ها و روایت ها است.

امام جمعه ساری ادامه داد: ما امروز با نظام سلطه که دارای ابزار رسانه ای قوی است و بهترین بهره برداری را از آن برای پیشبرد منافع خود در دنیا می کند، رویارویی سختی داریم و باید برای مقابله و مغلوب نشدن، از این ابزار استفاده بهتری انجام دهیم.

ابلاغ پیام دین به دنیا با ابزار رسانه

وی تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای رسانه ای، معارف دین را به مردم برسانیم و شگردها و ترفندهای دشمنان را به مردم بگویم، معرفت افزایی و بصیرت افزایی و در کنار آن ایمان افزایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بااشاره به ویژگی های رسانه دینی، گفت: رسانه دین رسانه ای است که با اخلاق و در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند و برای موفقیت در جنگ رسانه ای از دانش، مهارت، تقوا، اخلاق، به روز و نو بودن و تجهیزات روز برخوردار باشد.

قالب بندی پیام

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: رسانه، نیاز امروز است و در عین حال باید امکانات ما برای بصیرت افزایی و کشف واقعیت ها روز به روز از طریق تجهیزات، خبرنگاران حرفه ای و کارآمد افزایش یابد. در کنار آن به مسئله ادبیات، هنر و قالب بندی پیام توجه ویژه ای شود، چرا که مردم امروز به ظاهر زیبا تا محتوا بیشتر توجه می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: رسانه دینی باید نیازهای را روز بشناسد و مسائل را از ناحیه و زاویه موضوعات دینی بررسی و در عین حال با برخورداری از فصاحت و بلاغت پیام رسانی کند.

رسانه دینی امانت دار است

امام جمعه ساری با بیان این که رسانه دینی امانت دار است و می تواند اعتماد همه را به خود جلب و واقعیت ها را بیان کند، گفت: هرچه قدر بتوانیم از قالب و عنوان درست در عرصه پیام رسانی بهره ببریم، مردم بهتر توجه می کنند.

اطلاع رسانی بدون جریان سازی ارزش ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در پایان اظهار کرد: مسئله دیگر این است که رسانه دینی باید در کنار اطلاع رسانی، جریان ساز باشد، چرا که اطلاع رسانی بدون جریان سازی ارزشی نخواهد داشت. امروز رهبر انقلاب نسبت به جریان انقلاب خیلی حساسیت دارند و اگر این جریان را کشف نکنیم، صرف اطلاع رسانی ارزش چندانی نخواهد داشت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha