جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسناتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسناتی گفت: غدیر یک تاریخ تنها و جغرافیای خاص نیست، بلکه یک جریان و اندیشه است، یک فکر و مسیر است.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نجف‌آباد به مناسبت دهه ولایت، بیان کرد: غدیر یک تاریخ و جغرافیای خاص نیست، بلکه یک جریان و اندیشه است. بحث غدیر به معنای اسلام ناب، مسیر اصلی پیامبر صلی الله علیه و آله و مسیر اصلی قرآن است، اما در طول تاریخ تلاش شد که غدیر به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت غدیر، افزود: اگر امت اسلام آن روز کم لطفی کردند و در طول تاریخ ضربه ی این غفلت، فراموشی و این فتنه بزرگ را بشریت و مسلمانان دیدند، ما امروز تکلیف داریم و باید تلاش کنیم به غدیر و پیام غدیر برگردیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی با بیان پیام‌های غدیر خاطر نشان کرد: اصل پیام غدیر شناخت امیرالمومنین علیه السلام به عنوان صراط مستقیم، و ادامه مسیر پیامبر صلی الله علیه و آله است. پیامبر(ٌ) فرمود: مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ. امروز هم سخن رسول خدا همین است. امروز امام زمان(عج) مولای ماست و امیدواریم امت اسلام، بشریت، آزادیخواهان جهان، با امیرالمومنین و فرزندان ایشان آشنا شوند و این شناخت یک تکلیف بزرگ است.

وی در ادامه بیان کرد: از مهمترین تکالیف روحانیت، مساجد، پایگاه‌های فرهنگی و فضاهای مجازی این است که این روزها به تبیین خطبه غدیر که بسیار راهگشاست، بپردازند. در خطبه غدیریه حقایق الهی و قرآنی توسط پیامبر خدا بیان شده و تکلیف بشریت را تا روز قیامت ترسیم کرده است. ان شاءالله خطبه غدیریه خوانده شود، مسابقه گذاشته شود و به صورت‌های مختلف در بین مردم گسترش پیدا کند.

امام جمعه نجف‌آباد تاکید کرد: شیعیان امیرالمومنین علیه السلام اگر می‌خواهند دل حضرت و فرزندش بقیه الله(عج) را شاد کنند، همت بیشتری برای کمک به نیازمندان داشته باشند. آن‌هایی که توان دارند به اجاره نشینان کمک کنند و آن‌هایی که قدرت دارند کرایه‌ها را زیاد نکنند و با نیازمندان همراهی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha