پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: ولایت و غدیر این اجازه را نمی دهد که اسلام با منافع مستکبران سازش کند و با آنها هم صدایی کند، چرا که اسلام ناب حقیقت در غدیر و غدیر هم حقیقت در اسلام ناب است و همین مسئله جلوی بسیاری از انحرافات را خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مسئله غدیر و ولایت، گفت: مسئله امامت جایگاه بسیار بالایی در دین دارد، چرا که در ادامه مسئله نبوت است و اگر دشمنان نسبت به این مسئله حساس هستند چون جایگاه ولایت را همان جایگاه اسلام ناب می دانند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: اگر ولایت را از دین بگیریم، این  همان اسلام تحریف شده و اسلامی می شود که می تواند با منافع استکبار و دشمنان سازش کند.  

وی اظهار کرد: در گذشته همه دیدند وقتی در مسیر ولایت انحراف ایجاد شد، اسلام منحرف شده از غدیر با حکومت‌های فاسد و مادی هم خوانی پیدا کرده و یک کاسه شد و سر از سازش بیرون آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی ادامه داد: ولایت و غدیر این اجازه را نمی دهد که اسلام با منافع مستکبران سازش کند و با آنها هم صدایی نماید، چرا که اسلام ناب حقیقت در غدیر و غدیر هم حقیقت در اسلام ناب است و همین مسئله جلوی بسیاری از انحرافات را خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: امروز هم اسلام ناب متجلی در مسیر ولایت است، اما همین اسلام وقتی از مسیر ولایت منحرف می شود، تبدیل به اسلام آمریکایی یعنی اسلامی که می تواند با سران قدرت‌ها رقص شمشیر کند و با صهیونیزم نشست و برخاست داشته باشد، می شود. این مسئله نشان می دهد جایگاه ولایت چه قدر در اسلام اهمیت دارد و اهل بیت(ع) هم به آن اهمیت می دادند و به تبیین جایگاه آن می پرداختند.

وی اظهار کرد: شاخص اسلام ناب، ولایت است و مسئله ولایت فقیه است که اسلام ناب را از اسلام آمریکایی متمایز و قابل تشخیص می کند. امروز آن مسئله ای که سر راه قدرت‌ها ایستاد و جلوی آنها ایستاد، ولایت است. ولایت فقیه و ولایت اهل بیت(ع) است که دیدبان قوی و تیزبین در مسیر خنثی سازی نقشه های استکبار جهانی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی ادامه داد: وظیفه شیعیان امروز تبیین علمی مسئله ولایت و پاسخ دادن به شبهات و شناسایی نقشه دشمنان و رصد فعالیت‌های دشمنان و حفظ وحدت است. مسئله وحدت بسیار مهم است و این به این معنا نیست که از اعتقاد خودمان دست برداریم، چرا که دشمنان از طریق اختلاف بین مسلمانان دنبال کشتار شیعیان است، این موضوعی است که باید مورد رصد جدی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: جریان داعش و گروهای انحرافی در ادامه همان برنامه شیعه کشی است و هدف اصلی شان همین بوده است. بنابراین ما عقائد امامیه را حق می دانیم اما بحث وحدت برای جلوگیری از رخنه دشمنان است. باید با تبیین درست عقائد در فضای علمی و آرام جذب کنیم و فرصت سوء استفاده دشمنان را هم از آنان بگیریم. این همان روش اهل بیت(ع) است، چرا که اهل بیت دنبال جنگ و خونریزی نبودند، بلکه تلاش‌شان این بود که بتوانند از طریق تبیین جایگاه ولایت و امامت موجب وحدت مسلمین شوند.

وی با بیان اینکه غدیر مسئله بنیادی نسبت به مسئله مهدویت و در ادامه همان است، گفت: غدیر زمینه ساز مسئله مهدویت و جهانی شدن آن است و پیامبر در مسئله غدیر با معرفی حضرت علی به عنوان امام مردم، جرقه مهدویت و فراگیر شدن اسلام ناب را مهیا کرده است.  

مبلغین از فضای مجازی غافل نشوند

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی با اشاره به فرا رسیدن محرم و تأکید رهبر انقلاب و مراجع برای برگزاری جلسات عزاداری با حفظ رعایت موازین بهداشتی، گفت: تأکید بر برگزاری ماه محرم ولی همراه با رعایت موازین بهداشتی است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: باید کاری کرد این جلسات برگزار شود ولی فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و در عین حال از فضای مجازی نباید غفلت کرد، نباید از این فضا به سادگی عبور کرد، چرا  که همه مردم گرفتار این فضا شده اند و این فرصت خوبی برای انتقال پیام است.

وی بیان داشت: این به این معنا نیست که عزاداری در فضای مجازی باشد، بلکه در فضای حقیقی این کار صورت گیرد، ولی اگر مشکل و مانعی در فضای حقیقی برای برگزاری پیش می آید باید نگاه جدی به فضای مجازی داشته باشیم و مبلغین به صورت جدی وارد این فضا شوند و به انجام انتقال پیام بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: متأسفانه از فضای مجازی خوب استفاده نکردیم، این فضا در اختیار دشمن است و هر طوری و هر محتوایی بخواهند در این فضا منتشر می کنند و افکار معصوم جوانان را درگیر و آلوده و ذهن آنها را نسبت به ارزشها مشتبه می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: در حقیقت براساس منویات رهبر انقلاب، در این فضا شاهد نوعی تحریف از سوی دشمنان نسبت به ارزشها، ارکان و مبانی انقلاب و اسلام هستیم و هر طوری بخواهند اقدام به تحریف می کنند و چون به سادگی در دسترس همگان است، قطعا خسارت آن هم دوچندان خواهند بود.

وی بیان داشت: باید تلاش کرد این تحریف را از بین ببریم و جوانان را نسبت به این نوع تحریف در مورد اسلام، دین، قرآن و اهل بیت(ع) آگاه کنیم و اطلاع رسانی درست و به موقع داشته باشیم و اجازه ندهیم بیش از این دشمنان در این فضا تاخت و تاز کنند و به سادگی اهداف خود را پیاده نمایند.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha