چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عید غدیر

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: نباید اجازه دهیم غدیر به فراموشی سپرده شود و تمام مشکلات بعد از رسول خدا در عالم اسلام، از فراموشی غدیر به وجود آمد، و کربلا نیز محصول همین فراموشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی مریم صفرزاده امروز در مراسم گرامیداشت دهه ولایت که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان خوی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: روز عید غدیر در اسلام و ادیان الهی دارای جایگاه بسیار والایی است.

وی ادامه داد: اگر مخالفین اسلام و تشیّع شخصیتی چون امیرالمؤمنین(ع) را داشتند، امروز در جهت حقانیت خود به نحو احسن از آن استفاده می‌کردند، اما ما در مورد معرفی ایشان کوتاهی کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که اطعام غدیر از سفارشات مهم ائمه معصومین(ع) است، افزود: اگر فردی در روز غدیر مؤمنی را اطعام دهد گویا همه پیامبران و صالحین را اطعام داده است.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم غدیر به فراموشی سپرده شود، چرا که مشکلات بعد از رسول خدا، نشأت گرفته از فراموشی غدیر بود و کربلا نیز محصول همین فراموشی است و همان‌گونه که پیامبر اسلام در خطبه غدیر فرمودند باید حاضران به غائبان و پدران به فرزندان خود غدیر را برسانند، لذا تک تک ما وظیفه داریم پیام غدیر را به دنیا برسانیم و دِین خود را نسبت به ائمه ادا کنیم.

صفرزاده تصریح کرد: ماه ذی‌الحجه از شروع تا پایانش متعلق به امام علی (ع) است و به بیان دیگر ماه ولایت و امامت است و آیات مختلفی در این ماه در شأن امیرالمؤمنین (ع) وارده شده است و علمای شیعه و سنی بدان‌ها در کتب تفسیری اشاره کرده‌اند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha