سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: فضای مجازی بهترین و ناب ترین فرصت و امتیاز برای انتقال مفاهیم دین اسلام به اقصی نقاط جهان است، لذا می طلبد که نگاه ما به فضای مجازی در حوزه های علمیه نگاهی علمی و جدی باشد.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بیان کرد: گرایش دادن جوانان به سمت جریان ها و باورهای سکولاریسیم و لیبرالیسم بخش مهمی از برنامه های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان است که بعینه در محتوای برنامه های تولیدی کشورهای غربی مشهود است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور باید در بحث رسانه ملی دقت نظر بسیاری داشته باشند و از انتشار و پخش برخی از سریال ها و فیلم هایی که محتوای دین ستیز دارند به شدت جلوگیری کنند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اما با این وجود در سالهای اخیر آثار فاخری در حوزه سینما و تلویزیون ملی به معنای واقعی تولید نشده است که بتوانیم از آن نام ببریم، لذا می طلبد که فعالان حوزه سینما و رسانه به صورت تخصصی تر و البته با نگاه انقلابی به مسایل سینما و تلویزیون نگاه کنند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: این مشکل در حوزه رسانه های مکتوب و مجازی هم قابل مشاهده است، متاسفانه نگاه ما به مسئله رسانه نگاهی کمی است نه کیفی که این نقیصه فرصت را برای میدان داری دشمنان مهیا می کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه تصریح کرد: این ضعف رسانه ای در صورتی روی می دهد که در بعد فرهنگی و... دارای پتانسیل های بسیاری هستیم، ولی متاسفانه اهل فن در این بخش فعالیت کمتری دارند که این یک عیب بزرگ است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: مسئله دیگری که سال‌هاست بزرگان حوزوی روی آن تأیید و حساسیت داشته و دارند، لزوم ورود طلاب و روحانیون به فضای مجازی است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: فضای مجازی بهترین و ناب‌ترین فرصت و امتیاز برای انتقال مفاهیم دین اسلام به اقصی نقاط جهان است، لذا می طلبد که نگاه ما به فضای مجازی در حوزه های علمیه نگاهی علمی و جدی باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در پایان سخنان خود بیان داشت: لذا از اساتید همواره خواسته می شود که طلاب را با فضای مجازی و جنگ رسانه ای که دشمن بانی آن است، آشنا سازند تا این تهدید بزرگ را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha