پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرکار خانم معصومه پرهام

حوزه/ معصومه پرما گفت: مبارزه بی امان امام دهم شیعیان با اندیشه‌های گروه‌های منحرف عقیدتی، خرافات، تربیت شاگرد و تقویت نیروهای ارزشی، الگویی برای دفاع از ارزش‌های مذهب شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، معصومه پرما، کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع)، به بیان خصایص و ویژگی‌های آن امام همان پرداخت و اظهارداشت: امام علی النقی(ع) همانند پدرشان از سنین کودکی متصدی امامت شدند و هم‌عصر با حکام عباسی همچون معتصم، متوکل، منتصر، مستعین و معتز بود.

وی با بیان اینکه بحث‌های اعتقادی و علمی از ویژگی‌های دوران امامت امام هادی(ع) بود، گفت: تحولات فرهنگی و وجود مکاتب مختلف کلامی موجب آشفتگی در اوضاع فرهنگی و اجتماعی در آن دوران شده بود و گروهک‌های الحادی مختلفی را به وجود آورده بود.

کارشناس فرهنگی، تأکید کرد: سرچشمه این تحولات در رویکرد دولت عباسی به مسائل علمی و فرهنگی و نیز هجوم فلسفه و کلام دیگر ملل به‌سوی جامعه اسلامی بود که در زمان امامت امام هادی(ع) به اوج خود رسیده و امام برای مقابله با آن‌ها تلاش‌های فراوانی انجام داد.

پرما، در پایان بیان کرد: مبارزه بی امان امام دهم شیعیان با اندیشه‌های گروه‌های منحرف عقیدتی، خرافات، تربیت شاگرد و تقویت نیروهای ارزشی، الگویی برای دفاع از ارزش‌های مذهب شیعه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha