شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غدیرخم

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنچه برای خواهران طلبه لازم است، تقویت مبانی معرفتی است و اینکه صورت شعاری و احساسی در این حوزه وارد نشوید و سیر مطالعاتی داشته باشید تا بتوانید به شبهات مرتبط با غدیر پاسخ دهید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در نشست اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین که ظهر امروز در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: غدیر مهمترین رویداد تاریخ مسلمانان است و می‌توان بیان کرد در بسیاری از منابع اهل سنت، مسئله غدیر نقل شده ولی جانشینی حضرت  علی(ع) را قبول ندارند.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دامن رسول خدا(ص) پرورش پیدا کرد و به آمادگی لازم رسید، گفت: رسول خدا(ص) به طور روزانه آموزش‌های اخلاقی و تربیتی را به ایشان ارائه می‌دادند و حتی امام علی(ع) در زمینه آمادگی اجرایی در جنگ¬ های بدر، احد و خندق پیشقدم می‌شدند.
استاد حوزه و دانشگاه ولایت امام علی(ع) را از غدیر عنوان کرد و گفت: حدیث انذار را می‌توان مهمترین سند ولایت امیر مؤمنان(ع) و جانشینی ایشان معرفی کرد که در منابع شیعه و سنی نقل شده است.
وی یادآور شد: حدیث منزلت نیز در زمینه ولایت تبیین شده و همچنین امام هادی(ع) آیات ولایت را در زیارت غدیر مطرح  کرده‌اند.
وی با بیان اینکه پذیرش غدیر و اصل سند آن تردید ناپذیر است، گفت: شبهات در این زمینه مطرح می‌شود که که پیامبر اکرم(ص) دوستی حضرت امیر مؤمنان(ع) را بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه برای خواهران طلبه لازم است، تقویت مبانی معرفتی است و اینکه صورت شعاری و احساسی در این حوزه وارد نشوند و سیر مطالعاتی داشته باشند تا بتوانید به شبهات مرتبط با غدیر پاسخ دهید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha