جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اینستا

حوزه/ دیدار غیرمترقبه حضرت آیت‌الله خوئی و فرح در ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۷ که با ۱۸ ذی‌الحجه و عید غدیر مصادف شده بود، واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری از محافل و شخصیت‌ها را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است:

اولین واکنش آیت‌الله خوئی به ماجرای دیدار فرح در سال ۱۳۵۷ + سند

دیدار غیرمترقبه آیت‌الله خوئی و فرح در ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۷ که با ۱۸ ذی‌الحجه و عید غدیر مصادف شده بود، واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری از محافل و شخصیت‌ها را برانگیخت. شایعه انگشتر اهدائی زعیم حوزه نجف به محمدرضا پهلوی نیز از همین ماجرا رواج پیدا کرد.

آیت‌الله خوئی در واکنش به این انتقادها مواضع قابل تأملی داشت. به روایت شیخ حسین انصاریان «در آن زمان نامه‌ای به خط خود مرحوم آیت‌الله خویی دیدم که به شاگرد محترمش آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی نوشته بودند: مسئله انگشتر را قیامت در پیشگاه مادرم فاطمه(سلام‌الله علیها) حل خواهم کرد».

اما این تنها موضع‌گیری آیت‌الله خوئی در این زمینه نبود. وی در تماس تلفنی با آیت‌الله آشتیانی به صراحت به این شایعات واکنش نشان می‌دهد و پس از آن گفته‌های زعیم حوزه نجف بطور رسمی طی اعلامیه‌ای از سوی آیت‌الله آشتیانی منتشر می‌شود. به زعم برخی از محققین شاید صریح‌ترین واکنشی که آقای خویی نشان داد در مکالمه تلفنی ایشان با آیت‌الله آشتیانی بود.

انتشار به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله خویی در ۱۷ مرداد ۱۳۷۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha