جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پیاده‌روی عاشقان ولایت  در سالروز عید سعید غدیر خم در قم با حضور آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ بعد از غدیر، شاهد انحرافاتی بودیم چون وقتی پیامبر(ص) بحث مومنین را مطرح می کرد، منافقین حساس می شدند و در ادامه وقتی بحث جانشینی مطرح شد، همین اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ایام غدیر، گفت:  جریان غدیر و مسئله مهدویت امری قطعی بین مذاهب است و خط اتصال بین دو واقعه، مسئله امامت می باشد.

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم  افزود: اما در بحث ضرورت اثبات عدم خالی بودن حجت در کره خاکی،  باید به این مسئله اشاره کرد که پیامبر(ص) در چند جا وقتی بحث خطبه غدیر را مطرح می کند، اسم مهدی و منتقم و امام زمان(عج) را بیان می کنند. حضرت علی(ع) در نهج البلاغه نگاه ویژه ای به بحث امامت دارد.

 مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران، اظهار داشت: اما خطبه غدیر، نگاه ویژه ای به بحث توحید، ناامید کردن دشمنان، تکلیف جانشینی و معرفی ائمه(ع) به عنوان جانشینان بر حق بعد نبی، معرفی ولایت به عنوان نعمت و... دارد. در این خطبه، ۴۰ بار نام حضرت علی(ع) و  تعابیری مانند خلیفه الله، ولایت اهل بیت(ع) بکار می رود و مهمتر ۱۹۸ بار فضایل حضرت علی(ع)  و ۱۸ صفت از امام زمان(ع) نام برده شده است.

این استاد حوزه بیان داشت: نکته مهم در این خطبه این که بحث غدیر به عنوان بیعت با امام و ولایت و  به نوعی این روز به عنوان مهمترین روز عید شیعیان معرفی شود. پیامبر در این خطبه ۶۲ آیه برای مسئله ولایت ارائه می کند و این نشان از اهمیت مسئله غدیر است.

وی افزود: بعد از غدیر، شاهد انحرافاتی بودیم چون وقتی پیامبر بحث مومنین را مطرح می کرد، منافقین حساس می شدند و در ادامه وقتی بحث جانشینی مطرح شد همین اتفاق افتاد و این امر طبیعی است. تا زمان رحلت پیامبر جریانهای انحرافی در قالب بدعت گذاری کارهای زیادی کردند و گفتند مراد از مولی، جانشینی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: برای همین جریان سقیفه به عنوان کودتا در اسلام می شود که اگر در مسیر دین باشد، به سعادت می رسد و اگر خاستگاه در سقیفه باشد، منحرف خواهد شد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha