سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 913000
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
خبرنگار

حوزه / فرماندار کاشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان طی پیامی مشترک، از روز خبرنگار به عنوان روز نکوداشت سفیران آگاهی و دانایی یاد کردند و این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در این پیام آمده است:  

باسمه تعالی

جهان پیچیده معاصر و پیچیدگی های حوزه ارتباطات ،هوشمندی و روزآمدی نظام های ارتباط محور را طلب می کند و رسانه ها یکی از تاثیرگذارترین ابزار در معادلات تصمیم سازی است.در ساختار مدیریت های محلی نیز قدرت رسانه بر افکار عمومی انکار ناپذیر است.

در این میان نقش خبرنگاران به عنوان پیشگامان مهندسی خبر از یک سو و مخاطبان به عنوان گیرندگان محتواهای تولید شده از سوی دیگر می تواند راهبرد مهمی در توسعه رسانه های جمعی و به تبع آن در رشد فرهنگ آگاهی های عمومی  تلقی شود.

رسانه ها با  پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی می توانند به تولید سرمایه اجتماعی و عمومی پرداخته و گفتمان فرهنگ رسانه ای را بنا کنند.

اصل صداقت، تعهد و تخصص و نگاه عالمانه و خیرخواهانه و حفظ استقلال و بی طرفی در تبیین، تحلیل و نشر اخبار و ... ضامن سلامت فرهنگ اجتماع و تبادل سالم اطلاعات و گردش و تعاملات رسانه ای خواهد بود.

کاشان در آیینه تاریخ یکی از موزه-شهرهایی است که همواره در آیینه رسانه ها نمود و نمادی برجسته داشته و دارد.

سفرنامه های سیاحان و ارائه گزارش های عینی از کاشان و توصیف صنعت و فرهنگ و ظرفیت این شهر تاریخی نشانه روشنی از اهمیت داشتن این شهر در ذهن و نگاه ایرانیان و جهانیان است.

انتشار روزنامه ای از کاشان  در هفتاد سال پیش و به دنبال آن  انتشار ده ها هفته نامه و ماهنامه و رسانه مکتوب در طول دهه ها ی گذشته و گسترش ابزارهای نوین ارتباطی الکترونیکی در سال های اخیر و بهرمندی از رسانه شنیداری رادیو و خبرگزاری های دولتی و غیر دولتی از شاخصه های بلوغ رسانه ای این منطقه است.

کاشان امروز به مدد سعی و تلاش و تعهد خبرنگارانی آگاه و دانش محور می کوشد رسالت اصلی خود را در امانت داری این حرفه مقدس ایفا کند و روز خبرنگار، فرصتی برای یادآوری خدمات خبرنگاران عزیزی است که همواره در پی آگاهی بخشی به جامعه و رشد فرهنگ جامعه هستند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه رسانه به ویژه شهید عزیز محمود صارمی و خبرنگاران فقید شهرستان کاشان، روز خبرنگار، روز نکوداشت سفیران آگاهی و دانایی را تبریک عرض می نماید واز درگاه خداوند متعال برای جامعه بزرگ خبری کاشان، سلامتی و توفیق روز افزون خواستار است.

ستاد بزرگداشت روز خبرنگار شهرستان کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha