جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئات مذهبی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در راستای برگزاری مراسم عزاداری محرم طبق پروتکل های بهداشتی و پیوستن به پویش نذر سلامت از تعدادی از هیئات مذهبی این شهرستان تقدیر کرد.

به گرارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از هیئات مذهبی حیدری درب فین، فرهنگی مذهبی طوق شیخ رضا، شاهزاده حضرت علی اصغر(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) مسجد جامع، انصار ابوالفضل خیابان آیت الله یثربی، مسجد و حسینیه زینبیه، محبان اهل بیت علیهم السلام کاشان و محبان الحسین استرک در راستای برگزاری مراسم عزاداری محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در پویش نذر سلامت تقدیر کرد.

مروجی اظهار داشت: بی شک زنده نگهداشتن قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هر زمان بر شیعیان واجب و لازم است، امسال که به خاطر گسترش ویروس کووید ۱۹ شرایط برای برگزاری مراسم پرشور حسینی تا حدودی مهیا نیست، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تبعیت از تصمیمات ستاد مرکزی کرونا فصل الخطاب همه ماست.

وی گفت: مایه مباهات است که هیئات مذهبی شهر دارالمؤمنین کاشان با سابقه طولانی در برگزاری پرشورترین عزاداری ها، در این سال حساس در اقدامی خودجوش ضمن حفظ شعائر آن امام شهید، نذورات خود را در قالب کمک به حوزه سلامت اختصاص داده که ان‌شاءالله خادمان شما در این حوزه در سراسر کشور با این رویکردهای خیرخواهانه هرچه زودتر این ویروس منحوس را ریشه کن کنند.

دکتر مروجی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تقدیم شهید مدافع سلامت از اولین روز شیوع این بیماری تاکنون با ایثار و از خودگذشتگی و تلاش شبانه روزی در درمان بیماران، حیات و سلامت مردم شریف منطقه کاشان را نصب العین خود قرار داده و نیز برخی از کارکنان این حوزه با اهدای پلاسمای خون خود به یاری بیماران شتافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این راستا، الزاماتی از قبیل؛ رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل یک و نیم متریِ هر کدام از عزاداران نسبت به یکدیگر، پوشیدن ماسک توسط تمامی عزاداران، ضدعفونی کردن مکان برگزاری پیش و بعد از برگزاری مراسم، در نظر گرفتن یک سوم جمعیت هر ساله مراجعه کننده به هیئات، همراه آوردن لوازم شخصی توسط عزاداران از جمله قرآن، کتاب ادعیه و ممنوعیت حضور خردسالان و افراد مسن در مراسم محرم را برای مسئولان هیئات مذهبی حائز اهمیت برشمرد.

وی درنظر گرفتن حداقل زمان اجرای مراسم (یک و نیم ساعت)، پیش بینی تهویه هوا در فضای برگزاری مراسم، تب سنجی ورودی از تمامی عزاداران و پرهیز از توزیع غذا و هر نوع نوشیدنی(مگر به صورت بسته‌بندی شده) در مراسم عزاداری را از دیگر الزامات در نظر گرفته شده دانست که مسئولان برگزار کننده مراسم بایستی نسبت به انجام آنها متعهد باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha