سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخصه های بسیار مهم خبرنگار انقلابی، احساس مسئولیت داشتن در قبال نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار مجاهد شهید صارمی ابراز داشت: هفدهم مردادماه بی شک یادآور یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی یعنی مقوله آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و از این حیث می بایست خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم را منادیان آگاهی و دانایی و مروج حقیقت جویی و حقیقت گویی دانست.

وی با اشاره به این که صداقت، دقت، تعهد، شفافیت و هوشیاری و حرفه ای بودن از ویژگی های کلیدی خبرنگار است، گفت: در اهمیت فعالیت رسانه ای و نقش مهم خبرنگاران در تحولات کلیدی جامعه هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد، چه آن که اساساً خبرنگاری و خبررسانی در دنیای امروز که دنیای شلوغ و پرتلاطم اطلاعات می باشد، از مهم ترین ضرورت های روزگار ماست.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین افزود: رهبر معظم انقلاب در همین باره بیان رسایی دارند و با تاکید بر این که مؤثرترین سلاح بین‌المللی علیه دشمنان و مخالفان، سلاح ارتباطات رسانه‌ای است، بیان می دارند که امروزه قوی ترین سلاح در اختیار مطبوعات و خبرنگاران رسانه ها قرار دارد و از این حیث وجود مطبوعات یک پدیده ضروری، لازم و اجتناب‌ناپذیر برای جامعه ما به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در واقع با عنایت به فرمایش حضرت آقا به خوبی متوجه می شویم که احساس مسئولیت اجتماعی یکی از شاخصه های مهم خبرنگار در تراز نظام و جامعه اسلامی است، به ویژه در زمانه ای که بر اساس بیان معظم له دشمن به موازات خط تحریم، خط تحریف را نیز به شدت دنبال می کند.

وی بیان داشت: در کنار اهمیت سرعت در انتشار اخبار، صداقت و واقع نمایی و دقت در امر اطلاع رسانی، ضرورتی است که نباید به هیچ وجه از آن غفلت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین افزود: طبعاً در این باره دقت بالا باید توأم با جذابیت خبری شود و حال آن که گاهی مشاهده می شود به دلیل همین مساله جذابیت، برخی از اخبار آن چنان که بوده منتشر نشده و رعایت صداقت و امانت درباره آن ها چندان لحاظ نمی شود که این مساله و تشدید آن خطری برای جامعه رسانه ای در نظام اسلامی می باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha