جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عید غدیر خم

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم، این عید بزرگ را به مسلمین جهان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم پیامی صادر کرده و این عید بزرگ را بر مسلمین جهان تبریک گفت.

 پیام تبریک  بشرح زیر می باشد :

هجدهم ذی‌حجه از اعیاد بزرگ اسلام و از بااهمیت ترین آن‌هاست، این روز به واسطه‌ی "واقعه غدیر" در تاریخ ماندگار شده و درک این روز ارزشمند فضیلت‌های بسیاری دارد. 

در رابطه با واقعه غدیر آیه اکمال: «الْیوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُم، وَ اتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی، وَ رَضیتُ لَکُمُ الاسْلامَ دِینا»(آیه ۳ سوره مائده) نازل شد و خداوند متعال با برگزیدن حضرت علی(ع) به عنوان ولی و امام امت، دین و نعمت بر امت اسلام را کامل گرداند.

غدیر، تداوم رسالت محمد صلی الله علیه و آله در ولایت علی علیه السلام است. غدیر، عید پیمان، میثاق و عهد است.

هرچند که جهان و به تبع آن جامعه ما با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم کرده و شرایط برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این روز بزرگ به شکل فیزیکی امکان‌پذیر نیست، اما تا حد امکان این روز بزرگ را در قالب برنامه‌های مجازی و ... گرامی خواهیم داشت و عظمت و جایگاه آن را یادآور خواهیم شد.

در آستانه این عید بزرگ و روز بااهمیت، از خداوند منان، نابودی هرچه سریع‌تر بیماری کرونا را مسئلت داریم.

فرارسیدن این عید بزرگ را نیز محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) و عموم مردم شریف استان به‌خصوص مردم متدین و انقلابی شهر تبریز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سید شهاب الدین حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha